וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר בבריטניה: 75% סבורים שהפיקוח על הבנקים לא מספק וכי יש להגביל את הבונוסים

סוכנויות הידיעות

21.2.2010 / 9:35

מרבית הנשאלים אמרו כי הם חשים שהבנקים לא השתנו; 60% ענו כי יש להרחיב את המס על הבונוסים



תדמית הבנקאים עדיין שלילית בעיני הציבור בבריטניה, ומרביתו חושב שיש להגביל את הבונוסים במגזר הבנקאי, כך עולה מסקר שפירסם היום העיתון הבריטי "אובזרוור". 75% מהציבור בבריטניה סבור כי לא חל שום שינוי בבנקים, וכי הפיקוח עליהם עדיין אינו מספק.



בסקר, שערך מכון yougov, ענו 76% מהנשאלים כי יש לקבוע מכסה לבונוסים במגזר פיננסי. 59% מהנשאלים תומכים במס על הבונוסים, ו-60% טוענים כי יש להרחיב את המס על הבונוסים גם לעובדי קרנות גידור וחברות השקעה פרטית.



הציבור בבריטניה תומך גם בצורות נוספות של רגולציה, ומרביתו תומך במס על עסקות פיננסיות (מס טובין). כמעט 70% מהנשאלים אמרו כי הם תומכים בהפרדה בין בנקאות קמעונית לבין בנקאות השקעות.



השבוע צפוי רויאל בנק אוף סקוטלנד (rbs), אשר 84% ממנו נמצא בבעלות ממשלת בריטניה, לפרסם את דו"חותיו הכספיים. על פי הערכות צפוי הבנק להפריש 1.3 מיליארד ליש"ט עבור בונוסים לעובדיו. לוידס, ש-43% ממנו נמצאים בבעלות ממשלתית, צפוי לדווח על הפסד, והוא צפוי להפריש לעובדיו 200 מיליון ליש"ט.



בשבוע שעבר דיווח בנק ברקליס על רווח שנתי של 9.39 מיליארד ליש"ט - יותר מפי שניים מהרווח שרשם ב-2008. הבנק הפריש סכום של 2.7 מיליארד ליש"ט לטובת בונוסים לעובדיו הבכירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully