וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח התיירות של ה-OECD: ארה"ב היא יעד התיירות מספר אחת בעולם

ניו יורק טיימס

21.2.2010 / 11:44

העם הגרמני הוא העם המתייר ביותר; ספרד היא המדינה שבה ענף התיירות מהווה את הנתח הגדול ביותר מהתמ"ג



ארה"ב היא יעד התיירות מספר אחת בעולם, לפי דו"ח התיירות של ארגון ה-oecd (ארגון המדינות המפותחות). הדו"ח של ה-oecd כולל 42 מדינות בעולם, ביניהן כל מדינות ה-oecd ומדינות שהן מוקד משיכה עולה לתיירים כמו ברזיל, צ'ילה, סין והודו.



הכנסותיה של ארה"ב מתיירות בשנת 2008 הסתכמו בכמעט 140 מיליון דולר, לפי הדו"ח. במקום השני ברשימת יעדי התיירות נמצאת ספרד, אך מבחינת הכנסות היא נמצאת היטב מאחורי ארה"ב, עם הכנסות של 60 מיליארד דולר ב-2008. צרפת נמצאת במקום השלישי, ואחריה איטליה וסין.



גרמניה היא המדינה המתיירת ביותר בעולם, לפי הדו"ח. מבחינת הוצאת תושביה על תיירות, התיירים הגרמנים הוציאו מעל ל-90 מיליארד דולר בשנת 2008 על תיירות ברחבי העולם. במקום השני נמצאים תושבי ארה"ב, ולאחריה תושבי בריטניה, צרפת וסין.



ספרד היא המדינה בה ענף התיירות מהווה את הנתח הגדול ביותר מכלל התמ"ג, לפי הדו"ח של ה-oecd. מיד אחריה ברשימה נמצאות פורטוגל, מקסיקו, יוון ואוסטריה.



ענף התיירות, מנוע צמיחה ויצירת משרות חשוב בעולם, נמצא תחת לחץ, לפי הדו"ח של ה-oecd, בעקבות העלייה במוקדי המשיכה והמשבר הכלכלי. מדינות ה-oecd מהוות חלק חשוב מהתיירות העולמית, והן מייצגות 60% מכלל התיירות העולמית, לפי הדו"ח. צמיחת התיירות במדינות ה-oecd במהלך 20 השנים האחרונות עמדה על 2.8% בשנה, 1.6% מהצמיחה העולמית עולה. במדינות ה-oecd, התיירות מהווה 11% מהתמ"ג המקומי במונחי תעסוקה.



ב-12 המדינות בדו"ח שאינן חברות ה-oecd מהווה התיירות חלק משמעותי מהתמ"ג. המדינות שכלולות בדו"ח ואינן חברות ה-oecd הן ישראל, ברזיל, צ'ילה, סין, מצרים, אסטוניה, הודו, אינדונזיה, רומניה, רוסיה, סלובניה ודרום אפריקה.



המדינות בעלות מספר התיירים הגדול בעולם בשנת 2008 לפי הכנסות




מדינות מתיירות, לפי הוצאות לשנת 2008




נתח התיירות מהכלכלה המקומית


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully