וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורטסמות' על סף פשיטת רגל: תשלומי השכר במועדון מסתכמים ביותר מ-50 מיליון ליש"ט בשנה

סוכנויות הידיעות

21.2.2010 / 12:30

חובותיו של המועדון נאמדים ביותר מ-60 מיליון ליש"ט; גורלו צפוי להיקבע בשבוע הבא



סך השכר בפורטסמות' בעונה הנוכחית צפוי לעלות על 50 מיליון ליש"ט, כך דיווח העיתון הבריטי "אובזרוור". לפי העיתון, על מנת להימנע מפשיטת רגל, על המועדון לגייס 4.3 מיליון ליש"ט מדי חודש עד מאי. לפי הערכות, פורטסמות' בדרך להיות המועדון הראשון בפרמייר ליג האנגלית שייכנס לפשיטת רגל - הליך שפירושו גם ירידת ליגה.



לפי "אובזרוור", לאחר שמוסיפים מסים והפרשות לשכר הבסיס של השחקנים - 1.8 מיליון ליש"ט בחודש - ולשכר עובדים אחרים במועדון, המועדון מוציא יותר מהכנסותיו מזכויות שידור, מכירות כרטיסים ומוצרים נלווים. כך לדוגמא, מנכ"ל המועדון פיטר סטורי, מרוויח יותר מ-100 אלף ליש"ט בחודש ויותר מ-1.4 מיליון ליש"ט בשנה.



מקורות אמרו ל"אובזרוור", כי חלק מההוצאות על השכר כוללות תשלומים לשחקנים לשעבר, כמו גם למנג'ר לשעבר הארי רדנאפ. דובר המועדון לא מסר תגובה בנושא. לשחקנים, שרבים מהם נמכרו מאז למועדונים אחרים, הובטחו בונוסים שהסתכמו בהרבה יותר ממה שהמועדון הרוויח, אשר חלק מהם טרם שולמו.



המנג'ר אברהם גרנט נותר עם הקבוצה הקטנה בליגה האנגלית, לאחר עזיבתם של 14 שחקנים בקיץ האחרון. השחקן בעל השכר הגבוה ביותר בפורטסמות' הוא השוער דיוויד ג'יימס, הזוכה לשכר של כ-50 אלף ליש"ט בשבוע. לפי הערכות, השחקנים קיבלו בונוסים בסך 250 אלף ליש"ט כל אחד. בנוסף, המועדון חייב גם 10 מיליון ליש"ט על תשלומי העברה ו-4.4 מיליון ליש"ט לסוכני שחקנים, בהם פיני זהבי הישראלי, לו חייב המועדון 2.3 מיליון ליש"ט.



בעוד שבוע צפוי המועדון להגיע לפגישה בשירותי מס ההכנסה, שתקבע את גורל המועדון. בהתחשב בהיקף החובות, המוערך בכ-60 מיליון ליש"ט, וההתחייבויות הנוספות, לא נראה סביר כי יימצאו השקעות חדשות או רוכש למועדון לפני השימוע ב-1 במארס.



אלכסנדר גאידמק, בנו של ארקדי גאידמק, פרע לפני כחודשיים הלוואה בסך 2.5 מיליון ליש"ט (4 מיליון דולר) שהמועדון נדרש להשיב לבנק. "אני הייתי ערב להלוואה", אמר גאידמק לסטאר. "כשהמועדון לא פרע את החוב, הבנק פנה אלי, ואני שילמתי אותו כדי למנוע כינוס נכסים של המועדון. כי אם זה יקרה, אני אפסיד הכל", הבהיר.



גאידמק בן ה-32, רכש את פורטסמות' בשנת 2006. תחילה הזרים גאידמק כסף רב למועדון, אולם על רקע המשבר הכלכלי העולמי החליט באוגוסט השנה למכור את המועדון לסולימן אל-פאחים, איל נדל"ן מאיחוד הנסיכויות הערביות שהוכתר בתקשורת בתור "דונלד טראמפ של אבו דאבי". עם זאת, בתוך שישה שבועות, מכר אל-פאחים את השליטה במועדון לאיש העסקים הסעודי עלי אל-פרג'.



העיתון הבריטי "דיילי מייל", דיווח בחודש אוקטובר כי אל פרג' קיבל הלוואה בסך 15 מיליון ליש"ט מאיש העסקים הישראלי לוי קושניר ואיש עסקים נוסף מהונג קונג, כדי לסייע לו במימון רכישת פורטסמות'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully