וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל התאחדות המלונות בתל אביב: בתוכניות משרד התיירות אין זכר לים התיכון

עירית רוזנבלום

21.2.2010 / 13:14

לדבריו, משרד התיירות משווק את תל אביב כתת מותג של התיירות האוונגליסטית



"שליש מבתי המלון של ישראל הם על החופים ובתוכניות משרד התיירות אין זכר לים התיכון. זו החמצה של הפוטנציאל התיירותי של תל אביב", כך אמר היום מנכ"ל התאחדות המלונות בתל אביב רבתי, אלי זיו, במסגרת מסיבת עיתונאים על תוכנית העבודה של עמותת התיירות תל אביב יפו לשנת 2010.



לדבריו, משרד התיירות משווק את תל אביב כתת מותג של התיירות האוונגליסטית. "תל אביב לא יכולה להיות תת מוצר של תיירות צליינית, היא יכולה לעמוד על רגליה", הדגיש זיו.



ממשרד התיירות נמסר בתגובה כי יתרונה המיצובי של ישראל הוא כארץ הקודש שמרכזה בירושלים, וזה המיצוב שילווה אותה ב-3 השנים הקרובות. "מיתוג זה הצליח לבלום את הירידה בתיירות ולהביא להתאוששות מספטמבר 2009", אמרו. עם זאת, המשרד תומך גם בשיווקה של תל אביב כעיר עולם וישתתף בתוכניות של העיריה ועמותת תל אביב למיתוגה של העיר ולהגברת התיירות אליה.



"ב-23 במארס יתקיים דיון עם כל הנציגים של העיר, כולל העמותה, חברות תעופה והמלונות ועוד גורמים שיכולים לסייע בהגברת התיירות הנכנסת לפי המיתוג שנקבע, ויוחלט על הרחבת המדיניות בהתאם לעוגנים שיכולים למשוך את התיירים לכאן. גם נושא החופים ויתרונותיהם יקבל התייחסות. כמו כן תל אביב והרצליה יבואו לידי ביטוי בתוכנית החדשה לאזורי העדיפות בתיירות, בכך שייכללו גם הן, לעומת מדיניות שהסתמכה על מפת אזורי העדיפות הכללית", אמר דובר שר התיירות.



בשנת 2009 נרשמו כ-2 מיליון לינות של תיירים בתל אביב שהכניסו לעיר 1.8 מיליארד שקלים: כ-60%מסכום זה לעסקים בעיר ו-40% למלונות.



לדברי אלי זיו, בעיה נוספת שמונעת מתל אביב להתפתח הוא מחסור במלונות עממיים. "כיום מתוך 6,500 חדרים בתל אביב יש רק כ-1,000 חדרים ברמה של 3 כוכבים". לכן, לדבריו, במהלך החודש הבא יוגשו לוועדה המקומית לבניין ערים תוכניות להקמת 10 בתי מלון בדירוג של שלושה כוכבים, שיוסיפו כ-600 חדרים, בתקווה לצמצם את הפער בין המלונות היקרים לעממיים.



זיו אמר כי אם יגיעו לישראל 4 מיליון תיירים עד 2012 כפי שקובעת תוכנית העבודה של משרד התיירות, ולא במאות מבקרי יום שאינם לנים בארץ, אזי יחסרו לעיר 4,000-2,500 חדרי מלון.



לדברי אתי גרגיר, מנכ"ל עמותת התיירות תל אביב יפו, שיווקה של תל אביב כ-"מגרש המשחקים של ישראל" שימתג אותה גם כעיר של צעירים, עיר של תיירות גאה ואירועי ספורט, אמור להביא לעלייה של 20% במספר התיירים המגיעים לעיר.



בין האירועים הצפויים השנה: ב-27 במארס יגיע מסע של אופנועי הרלי דייווידסון שייכנסו דרך מרכז עזריאלי - 80 אופנוענים מאירופה ו-150 מתל אביב שייסעו ברחבי תל אביב, מרתון תל אביב שייערך ב-14 במאי, אליפות אירופה בכדורסל עם כ-800 משתתפים, סוף שבוע של תיירות גאה שישווק בחו"ל ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully