וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הביטוח AIG השתמשה בפרטי לקוח לצרכי שיווק - ונקנסה

הילה רז

21.2.2010 / 13:29

הלקוח הפעיל את ביטוח הנסיעות לחו"ל בחברה - ולאחר מכן הוצעה לו משכנתה



חברת הביטוח aig נקנסה ב-2,000 שקל בשל שימוש במידע אישי של מתלונן. aig השתמשה במידע שלא למטרה לשמה נמסר לחברה, ופגעה בפרטיותו ללא הסכמתו. החברה הכניסה את המידע האישי של המתלונן למאגר מידע המשמש למתן הצעות שיווקיות מהחברה, מבלי שביקשה את הסכמתו, ומבלי שדיווחה לו על כך. בכך הפרה aig את הוראות חוק הגנת הפרטיות.



במהלך פיקוח שהתקיים לבירור התלונה מצאו מפקחי רשם מאגרי המידע כי המתלונן התקשר עם aig על מנת להפעיל את ביטוח הנסיעות שלו לצורך נסיעה לתקופה קצובה לחו"ל. במהלך השיחה מסר המתלונן לנציג החברה מידע אישי, כפי שנתבקש לצורך הפעלת ביטוח נסיעות לחו"ל. המידע כלל מספרי טלפון, תעודת זהות, כרטיס אשראי, מועד ויעד נסיעה, מצב בריאותי ועוד.



אף שהמתלונן לא אישר את השימוש בפרטיו האישיים לצרכים אחרים, התקשרו אליו נציגי החברה בהצעה לביטוח משכנתה. aig טענה כי המידע האישי נמסר לה על ידי המתלונן באופן וולנטרי ומכאן הסכמתו לשימושים נוספים. רשם מאגרי המידע דחה את הטענה.



הרשם קבע כי ככל ש-aig רצתה לעשות שימושים נוספים ואחרים במידע האישי, היה עליה לידע את האדם מפורשות על כך, ולקבל את הסכמתו הנפרדת לשימוש.



תקופת ההתקשרות עם החברה הוגדרה על ידי המתלונן לתקופה קצרה וקצובה (תקופת השהות בחו"ל). במהלך ההתקשרות נשאל המתלונן על ידי נציג החברה האם ברצונו לקבל הצעות ביטוח רכב וסירב. החברה לא הודיעה למתלונן כי ברצונה להשתמש במידע שלו למטרות שיווקיות מטעמה, ולא ביקשה את הסכמתו לכך ולכן נקנסה ב-2,000 שקל בשל הפרה בודדת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully