וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונים קולות: מפלגת השמרנים בבריטניה מציעה למכור בזול את מניות הבנקים שבידי הממשלה

סוכנויות הידיעות

21.2.2010 / 13:31

אוסבורן בכיר המפלגה השמרנית אמר ל"טיימס": צריך לתת לציבור בונוס לאחר שהכסף שלהם הציל את הבנקים



מפלגת השמרנים בבריטניה, מתכננת להציע לציבור לרכוש את מניות הממשלה המקומית בבנקים בזול, במטרה לנסות ולשמור על ההובלה בסקרים לקראת הבחירות. שיעור התמיכה בשמרנים בבריטניה הידרדר וכעת הוא גבוה ב-6% בלבד משיעור התמיכה במפלגת הלייבור שבשלטון.



לפי הצעת מפלגת האופוזיציה, מניות של רויאל בנק אוף סקוטלנד ולוידס בנקינג גרופ שמחזיקה ממשלת בריטניה, בשווי כולל של 70 מיליארד ליש"ט, יוצעו למשקיעים קטנים - כך דיווח עיתון "טיימס" הלונדוני.



התוכנית, אשר קיבלה את השם "הבונוס של העם", מגיעה לאחר שסקר של העיתון הבריטי הראה כי הפער בין תמיכת המצביעים בשמרנים לבין התמיכה בלייבור הידרדר לרמתו הנמוכה זה יותר משנה.



לפי הסקר, לו היו נערכות הבחירות היום היתה מקבלת מפלגת השמרנים 39% מקולות הבוחרים, ואילו מפלגת הלייבור היתה מקבלת 33%. מפלגת הליברל דמוקרטים היתה מקבלת 17%.



ג'ורג' אוסבורן בכיר המפלגה השמרנית אשר הגה את התוכנית, אמר ל"טיימס": "הבנקים קיבלו את הבונוסים שלהם. אנחנו רוצים לתת לציבור בונוס לאחר שהכסף שלהם סייע להציל את הבנקים". ממשלת בריטניה הזרימה 70 מיליארד ליש"ט לבנקים במהלך המשבר, ורכשה 84% מבנק רויאל בנק אוף סקוטלנד ו-43% מבנק לוידס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully