וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבוע בוול סטריט: נתוני המקרו יעמידו את אופטימיות המשקיעים למבחן

אשר שכטר

21.2.2010 / 15:08

מכירות הבתים, מדד ביטחון הצרכנים ומדד קייס-שילר יבחנו את מצב הרוח המרומם של המשקיעים



שבוע המסחר בוול סטריט ייפתח השבוע בסימן האופטימיות של המשקיעים בשבוע שעבר בנוגע להתאוששותה של הכלכלה האמריקאית. אופטימיות זאת תעמוד למבחן השבוע, על רקע שורה של דו"חות ונתוני מקרו, בהם מכירות הבתים החדשים, שיספקו עדויות נוספות למצבה האמיתי של הכלכלה.



שבוע המסחר הקודם בוול סטריט הסתיים בעליות שערים, בעקבות הערכות כי כלכלת ארה"ב מתאוששת מהר מהצפוי. מדד דאו ג'ונס התחזק בשבוע שעבר ב-3%, נאסד"ק עלה ב-2.8% ומדד s&p 500 הוסיף 3.1%. הבנק הפדרלי העלה את ריבית הניכיון ברבע אחוז ל-0.75% בשבוע שעבר, כמהלך ראשוני לנסיגה ממדיניות התמריצים הכלכליים.







בזירת הדו"חות, יתפרסמו ביום שני דו"חותיהם של ענקית המשכנתאות הממשלתית המולאמת פאני מיי וענקית הקמעונות הבריטית טסקו. שתי החברות צפויות לדווח על הפסד. ביום שלישי תדווח רשת הקמעונות הום דיפו על תוצאותיה הרבעוניות, וביום חמישי ושישי יפרסמו רויאל בנק אוף סקוטלנד ולויד'ס – שני הבנקים הבריטיים שהולאמו על ידי ממשלת בריטניה בעקבות המשבר הפיננסי העולמי – את תוצאותיהם הרבעוניות. אורמת הישראלית צפויה לפרסם ביום שלישי את תוצאותיה ולדווח על רווח של 31 סנט למניה, בעוד שטאואר הישראלית תפרסם את תוצאותיה ביום רביעי.



בזירת המקרו, ביום שלישי יתפרסם מדד קייס שילר למחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב בחודש דצמבר. המדד צפוי להצביע על ירידה של 3.1% במחירי הבתים. מדד ביטחון הצרכנים בארה"ב לחודש פברואר יתפרסם גם הוא ביום שלישי, וצפוי לרדת לרמה של 55 נקודות. ביום רביעי יתפרסמו נתוני מכירות הבתים החדשים לחודש ינואר. מכירות הבתים החדשים צפויות לעלות לקצב שנתי של 355 אלף.



ביום חמישי יתפרסמו נתוני ההזמנות של מוצרים בני קיימא לחודש ינואר, שצפויות לעלות ב-1.5%, לעומת עלייה של 0.3% חודש קודם לכן. ביום שישי יתפרסמו נתוני התמ"ג המעודכנים לרבעון הרביעי, שצפויים להצביע על צמיחה של 5.7% בכלכלת ארה"ב, ומדד מנהלי הרכש של שיקגו. עוד ביום שישי, יתפרסמו נתוני מכירות הבתים הקיימים, שצפויים להצביע על עלייה בחודש ינואר לקצב שנתי של 5.20 מיליון בתים. בימים רביעי וחמישי יעיד יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, בפני ועדת השירותים הפיננסיים של בית הנבחרים וידבר על מצב הכלכלה האמריקאית וקצב הנסיגה המתוכנן ממדיניות התמריצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully