וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגמת השיפור צפויה להימשך: האנליסטים חוזים לאורבוטק הכנסות של 98 מיליון דולר ברבעון הרביעי

ניר צליק

21.2.2010 / 17:04

התוצאות יפורסמו מחר בבוקר; ברבעון הקודם עמדו הכנסות אורבוטק על 92.3 מיליון דולר



, יצרנית ציוד הבדיקה למסכים שטוחים ולמעגלים מודפסים, תפרסם מחר את דו"חות הרבעון הרביעי ושנת 2009 כולה, כאשר האנליסטים המסקרים את החברה מצפים כי מגמת השיפור בתוצאותיה של אורבוטק תמשך. תחזיות האנליסטים הן כי החברה תרשום הכנסות של 98 מיליון דולר והפסד מתואם של 6 סנטים למניה. זאת, לעומת הכנסות של 92.3 מיליון דולר ורווח מתואם של 3 סנט למניה ברבעון הקודם. עם זאת, גם ברבעון הקודם ציפו האנליסטים להפסד מתואם של 20 סנט, כאשר החברה הפתיעה ועקפה את תחזיותיהם.



ברבעון הקודם מסרה החברה כי במהלך הרבעון השלישי, יצרנים רבים של מעגלים מודפסים, בעיקר במזרח הרחוק, הגיעו לניצולת של מעל 80% בכושר הייצור, בעיקר הודות לדרישה למוצרי תקשורת, מחשוב ולמוצרים לתחום הצרכנים, מה שהשפיע על הדרישה למוצרי החברה בתחום המעגלים המודפסים וצפוי לעזור לה גם ברבעון הנוכחי.



בנוסף, על פי דיווחי החברה עם תום הרבעון הקודם, מפעלי המסכים השטוחים קרובים לניצולת מלאה. הגידול בתעשייה נדחף בעיקר בסין ובשווקים המתעוררים, כאשר החברה מעריכה כי הדבר יוביל להוצאות גדולות יותר על ציוד בסוף 2010 וב-2011.



בתום הרבעון הקודם העלה האנליסט גלעד בן אבי, מבנק אגוד, את מחיר היעד למניה ל-11 דולר והותיר את המלצתו למניה על "תשואת יתר", כאשר מחירה הנוכחי עומד על 8.9 דולר, כך שהמניה נסחרת במחיר נמוך ב-24.2% ממחיר היעד שהציבו לה בבנק אגוד.



בן אבי כתב גם כי "אנו מצפים לשיפור משמעותי במכירות בתחום הפעילות ברבעון הרביעי ובשנים 2010 ו-2011". בנוסף, כתבו באגוד כי ומגוון לקוחות של החברה ממדינות כמו יפן, טיוואן וקוריאה מתכננים להשקיע בהרחבת מפעליהם והקמת מפעלי ייצור בסין לצגים שטוחים, דבר שלהערכת בנק אגוד יוביל לגידול במחזור המכירות בסקטור בצורה בולטת לקראת סוף שנת 2010 ושנת 2011.



לפני חודשיים הגישה אורבוטק תשקיף מדף לגיוס של עד 150 מיליון דולר. על פי הערכות, החברה צפויה לגייס בתקופה הקרובה 75-100 מיליון דולר, כאשר החתם המוביל בהנפקה צפוי להיות ברקליס. אם אורבוטק תגייס כ-100 מיליון דולר, ידוללו משקיעיה בכ-24.5%, כששווי החברה כיום הוא 308 מיליון דולר.



בין מחזיקי המניות הגדולים בחברה ניתן למנות את קובי ריכטר, אחיו של מנכ"ל החברה, יוחאי ריכטר. קובי ריכטר מחזיק ב-8.9% מהמניות, ויוחאי ריכטר מחזיק ב-3.7% מהמניות. את המניות רכש קובי ריכטר בשני תאריכים שונים במחיר ממוצע של 10 דולרים למניה ב-2008. מחזיקי מניות גדולים נוספים הם ארטיזן פרטנרס, המחזיקה ב-11.2% ממניות החברה; קרן האריס, המחזיקה ב-11% מהחברה; קרן טי.רואו פרייס, המחזיקה ב-7.4% מהמניות; פידליטי, המחזיקה ב-7.4% מהמניות; קרן וויליאם דוידזון, המחזיקה ב-6.5% מהמניות; וסטרלינג, המחזיקה ב-5.2% מהמניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully