וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משרד התיירות מחמיץ את הפוטנציאל של תל אביב"

מאת עירית רוזנבלום

22.2.2010 / 7:07

לטענת מנכ"ל התאחדות המלונות בתל אביב, המשרד מתייחס לעיר כתת-מותג לצליינים בתוכניותיו. השנה יוקצו כחצי מיליון שקל לקידום התיירות הגאה לתל אביב



>> "שליש מבתי המלון של ישראל שוכנים ליד החופים, ובתוכניות משרד התיירות אין זכר לים התיכון. זו החמצה של הפוטנציאל התיירותי של תל אביב. 140 מיליון תיירים נופשים לחופי הים התיכון ולישראל מגיעים רק 0.5% מהם", כך אמר אתמול מנכ"ל התאחדות המלונות באזור תל אביב, אלי זיו, במסיבת עיתונאים שעסקה בתוכנית העבודה של עמותת התיירות תל אביב-יפו ל-2010.



לדבריו, משרד התיירות משווק את תל אביב כתת-מותג של התיירות הצליינית. ממשרד התיירות נמסר בתגובה כי יתרונה המיצובי של ישראל הוא כארץ הקודש שמרכזה בירושלים, וזה המיצוב שילווה אותה בשלוש השנים הקרובות. "מיתוג זה בלם את הירידה בתיירות והביא להתאוששות מספטמבר 2009", נמסר מהמשרד.

עם זאת, המשרד תומך גם בשיווקה של תל אביב וישתתף בתוכניות העירייה ועמותת תל אביב למיתוגה ולהגברת התיירות אליה. "ב-23 במארס יתקיים דיון עם כל נציגי העיר, כולל העמותה, חברות תעופה והמלונות וגורמים נוספים שיכולים לסייע בהגברת התיירות הנכנסת לפי המיתוג שנקבע, ויוחלט על הרחבת המדיניות בהתאם לעוגנים שיכולים למשוך את התיירים לכאן. גם נושא החופים ויתרונותיהם יקבל התייחסות", מסר דובר שר התיירות סטס מיסז'ניקוב.



ב-2009 נרשמו כ-2 מיליון לינות של תיירים בתל אביב, שהכניסו לעיר 1.8 מיליארד שקל - 60% לעסקים בעיר ו-40% למלונות. מדובר בירידה של 15% לעומת 2008.



לדברי זיו, בעיה נוספת שמונעת מתל אביב להתפתח היא מחסור במלונות עממיים. "כיום, מתוך 6,500 חדרים בתל אביב יש רק כ-1,000 חדרים ברמה של שלושה כוכבים". לכן, לדבריו, בחודש הבא יוגשו לוועדה המקומית לבניין ערים תוכניות להקמת עשרה בתי מלון בדירוג של שלושה כוכבים, שיוסיפו כ-600 חדרים, בתקווה לצמצם את הפער בין המלונות היקרים לעממיים.



לדברי אתי גרגיר, מנכ"ל עמותת התיירות תל אביב-יפו, שיווק העיר כ"מגרש המשחקים של ישראל" שימתג אותה גם כעיר של צעירים, תיירות גאה ואירועי ספורט, אמור להביא לעלייה של 20% במספר התיירים המגיעים לעיר.



חבר מועצת עיריית תל אביב-יפו ומחזיק תיק התיירות, יניב ויצמן, סיפר שהשנה יוקצו כחצי מיליון שקל לקידום התיירות הגאה לתל אביב מתקציבי משרד התיירות, עמותת התיירות והתאחדות המלונות של תל אביב. "התייר הגאה מוציא יותר כסף בחופשות, אין לו מגבלות, הוא אוהב אתרים עירוניים ונוטה לחזור לאותו יעד לאחר שיצר קשרים בקהילה", אמר. "התיירות הגאה משפיעה גם על התיירות הכללית, שכן הם מובילי דעה". תל אביב מתמודדת גם על אירוח מצעד הגאווה הבינלאומי ב-2012. בסוף השבוע של פורים מתוכנן סוף שבוע של קרנבל גאה, שמשווק בימים אלה בבריטניה ובגרמניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully