וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא כלכלי לגור בגליל, אז מה?

משה דוידוביץ

22.2.2010 / 7:07

פיתוח הפריפריה



>> היוזמה לקיים ישיבת ממשלה בגליל עלתה ערב ועידת הגליל החמישית שנערכה לפני כמה חודשים בגליל העליון, וקיום הישיבה אתמול הוא המשך טבעי של ההבטחות וההצהרות שניתנו בוועידה.

אנשי הגליל נהנו באותו אירוע ממגוון הצהרות שניתנו על ידי בכירי ממשלת ישראל. עיון בתמלול הנאומים בוועידה מעלה עתיד ורוד והבטחה של ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "אנחנו חייבים רכבות. ולאן אנחנו צריכים את הרכבות? קודם כל לגליל. לגליל יש את כל הנתונים להיות אזור המחר של המחר בישראל".



שר האוצר, יובל שטייניץ, אמר בוועידה כי "הגליל זקוק לפיתוח, לתשומת לב, לעשייה, לתעוזה של ממשלת ישראל, של עם ישראל, של מדינת ישראל. אבל לא פחות מכך המדינה זקוקה לגליל, וכשאני אומר גליל זה גליל וגולן ובקעת החולה, זה גליל עליון וגליל תחתון, זה יהודים, זה דרוזים, זה ערבים, זה מיעוטים, מדינת ישראל זקוקה לגליל חזק".



את הדברים הפליא לסכם המשנה לראש הממשלה, השר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום: "אני חושב שסיסמאות, ככל שיהיו בומבסטיות, לא מחליפות את המעשים. אני כאן כדי לבשר לכם, ואני מאמין שהדברים הם על דעת ראש הממשלה, שר האוצר, שר התחבורה והשר לענייני מיעוטים, שהממשלה הזאת הולכת לשנות את דרך הממשלות הקודמות, לעבור מסיסמאות למעשי, מחזון ובשורה לדרך חדשה".



כולם יודעים בדיוק מה צריך לעשות ואיך, כולם תמימי דעים שאין מקום כמו הגליל וכי אם הדברים לא ייעשו באופן מיידי, זו תהיה בכייה לדורות. בשבועות האחרונים התקשורת הכלכלית יצאה חוצץ נגד תוכנית הכבישים והרכבות שמוביל ראש הממשלה, ניתוחים כלכליים מכל זווית אפשרית הוכיחו את מה שכולנו יודעים - זה לא כלכלי. כן, זה גם לא כלכלי לחיות בגליל. צריך כאן לפחות שתי מכוניות כדי לגמוע מרחבים, המשכורת היא 30% פחות ממה שמקבלים באזור המרכז, שלא לדבר על למצוא כאן מקום עבודה מכובד.



בזמן שנערי האוצר מנהלים את שיקול הדעת הלאומי של ישראל - אנחנו מאבדים את הגליל. על נתניהו, שלום ושטייניץ לעשות מעשה אמיץ מתוך אותה נקודת מוצא שהוצגה בוועידה. אין לנו גליל אחר ואין לנו גם זמן, ובעתיד, כנראה שזה יעלה לנו הרבה יותר.



הכותב הוא מנכ"ל הרשות לפיתוח הגליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully