וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרסום מגיע למפות הדיגיטליות

גדי להב

22.2.2010 / 7:07

ווב 3.0



>> 2010 באינטרנט היא השנה של השירותים מבוססי המקום. הסיבה לכך היא הטרנד הלוהט ביותר בעולם הדיגיטלי: טלפונים חכמים. ככל שיהיו יותר אנשים שבכיסם ינוח מכשיר בעל חיבור תמידי לאינטרנט ויכולות gps, כך יגדל השימוש בשירותים מבוססי מיקום. לפיכך, אחד התחומים המתפתחים ביותר ברשת כיום הוא שירותי מפות.

גוגל מפות הוא שירות המפות הידוע והפופולרי ביותר, אבל גוגל לגמרי לא לבדה. המפות של בינג, מנוע החיפוש של מיקרוסופט, הפכו בשנה האחרונה למוצר לא פחות טוב, ועם רמת חדשנות אפילו גבוהה יותר. בנוסף, פעילות בתחום עוד חברות רבות, גלובליות ומקומיות, המציעות אתרים, תוכנות ניווט ואפליקציות לטלפונים חכמים.



שירותי המפות מנסים להתקרב ככל שניתן למציאות. גוגל השיקה כבר לפני יותר משנה את שירות street view שלה, שמאפשר לצפות דרך המפה ברחוב כפי שהוא נראה באמת, בעזרת אינספור תמונות שצולמו וחוברו יחדיו על ידי גוגל. מיקרוסופט ממשיכה לפתח מפות בתלת מימד. הסטארט-אפ everyscape מציג תמונות של בניינים לא רק מבחוץ, אלא גם מבפנים. גם אפליקציית הניווט של navigon מציעה מפות בתלת-מימד, ושימו לב למחיר שלה: 80-100 דולר.



כבר התרגלנו לראות מסעדות ובתי עסק מופיעים על מפה. מיקרוסופט הוסיפה בימים אלה שכבה חדשה של אירועים, ואילו אפליקציית האייפון route4me מציעה לכם לחסוך זמן: הכניסו לתוכה מספר יעדים, והיא תציע לכם את הנתיב המהיר ביותר שיעבור בין כולם.



אבל התחום המעניין ביותר הוא פיתוח היכולות הסוציאליות של המפות - עדכונים של חברים ושל משתמשים. באזז, השירות הסוציאלי החדש של גוגל, אולי לא ממש מצליח כרגע, אבל ההשקה שלו כללה פיצ'ר שלא קיים בפייסבוק: הצגת עדכוני הסטטוס של מי שמסביבך על גבי מפה. כשגולשים לבאזז מהסלולרי, "מפת העדכונים" היא ברירת המחדל.



גם מיקרוסופט משיקה אפשרות להציג טוויטים ועדכוני סטטוס בפייסבוק על מפה. היא גם מאפשרת לגולשים לייצר "מפת הוראות אישית", שיכולה לשמש, למשל, מארגני אירוע בהכוונת אורחיהם. השירות הסוציאלי המצליח והטוב ביותר הוא של חברת waze הישראלית: ייצור מפת דיווחי תנועה על בסיס מהירות הנסיעה של המשתמשים - מידע מדויק בהרבה מדיווחי תנועה ידניים. אפליקציית האייפון של waze מצליחה בישראל ובחו"ל.



החדשנות הזו לא פוסחת גם על תחום הפרסום. הצגת קופונים על המפה עומדת בבסיס המודל העסקי של אתרי הצ'ק-אין, כמו gowalla ופורסקוור, שנחשבים לטרנד הכי לוהט בעמק הסיליקון. גם גוגל פעילה מאוד בנושא: בתחילת השנה היא פיתחה טכנולוגיה שמאפשרת להציג שלטי פרסומת בתצוגת הרחוב של גוגל מפות. זה אומר שגוגל תוכל להציג על בניינים במפה שלטי חוצות וירטואליים. השבוע היא הודיעה כי תאפשר הצגה של פרסום מודגש על מפות, כולל קטעי וידיאו שגולשים יוכלו לצפות בהם על ידי הקלקה.



הפוטנציאל המסחרי הגלום בשירותי מפות הוא האינטרס שמניע את ההתעוררות הגדולה בתחום. מפות הופכות לפלטפורמה פרסומית. והקרב הניתש כאן דומה לקרבות שנערכים כיום בפלטפורמות אחרות, כמו מערכות ההפעלה, הדפדפנים או מנועי החיפוש. מי שישלוט בפלטפורמה - ישלוט גם בזרם המזומנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully