וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עופר היי-טק בוחנת גיוס או הנפקה בבורסה

מאת אורה קורן

22.2.2010 / 7:07



>> משפחת עופר ואודי אנג'ל, בעלי השליטה בעופר היי-טק הפועלת כקרן הון סיכון, בוחנים אפשרות לגיוס הון באמצעות הנפקה למשקיעים פרטיים, או הנפקה של הקרן בבורסה לפי שווי של כ-300 מיליון דולר. ככל הנראה נבחנת הנפקה של 20% ממניות החברה.

עופר היי-טק היא זרוע הטכנולוגית של הקבוצה. היא פועלת יותר מ-15 שנה וביצעה עד היום השקעות במאות מיליוני דולרים. אחת האחזקות שלה היא 8.5% בחברת בטר פלייס, שהוקמה בידי שי אגסי ועידן עופר.



לקרן יש גם אחזקות בלומניס, המייצרת ומשווקת מכשור רפואי לטיפולים אסתטיים ואופטלמיים; בחברת אנזימוטק, המפתחת טכנולוגיות ביוסינטזיות חדשות ותחליפים אורגניים לשימוש בתעשייה; ובחממת ניות שבצפון הארץ.



עופר היי-טק פועלת כקרן הון סיכון וכקרן השקעות, ומוגדרת במשפחת עופר כבית השקעות. הקרן הוקמה ב-97' ונמצאת בשליטה משותפת ושווה של סמי עופר ואודי אנג'ל. השקעותיה מתחלקות בין חברות בוגרות, דוגמת שלמה דברת (60%), חברות צעירות מתחום מדעי החיים (30%) וחסרות תוכנה (10%). לפי ההערכות, עד למשבר הכלכלי העולמי הושקעו בה 250 מיליון דולר.



בתחילת 2007 אמר מנכ"ל הקרן, יואב דופלט, כי הכוונה להגיע באמצעות הקרן להשקעות "ברף הגבוה" של מאות מיליוני דולרים. ההערכות היו כי עופר ואנג'ל ישקיעו בה כ-400 מיליון דולר עד 2012.



עם זאת, נראה כי המשבר הכלכלי העולמי טרף את הקלפים. מקורות בשוק ההון סיכון ציינו כי הקרן עצרה השקעות המשך בחברות הזנק והמשיכה להשקיע בחברות נבחרות בלבד. אתמול הכחישו בקרן את הטענות וציינו, כי הקרן המשיכה להשקיע במשבר יותר מקרנות אחרות. עתה מנסה הקרן לגייס הון באמצעות הכנסת משקיעים חדשים, מהציבור או פרטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully