וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונית קן בולמת

זוהר בלומנקרנץ

22.2.2010 / 8:07

כפי שחשף themarker בשבוע שעבר, הרשות ומשרד התחבורה יבדקו את העסקה בין ממן לאל על, לאחר שבענף התעופה מתחו ביקורת חריפה על המהלך

עקבות חשיפת themarker, הממונה על רשות ההגבלים העסקיים, רונית קן, עצרה את העסקה בין החברות אל על וממן. זאת משום שהיא עלולה לפגוע בתחרות ולהנציח לכאורה את שליטתן של שתי החברות בתחום הטסת המטענים. דיווח על כך נמסר אתמול לבורסה של תל אביב, שבה נסחרות שתי החברות.

במכתבה של קן למנכ"לי אל על וממן נאמר כי ההסדר בין הצדדים, שבו תעניק ממן לאל על הנחות בתעריפים ותקצה לה מניות ואופציות, "עלול לכאורה להיות הסדר כובל ועלול ליצור גם ניצול מעמד לרעה בידי בעל מונופול". קן הציעה כי הצדדים "יימנעו בשלב זה מלפעול בהתאם להסכם עד לבירור מלא של חוקיות ההסדר".

לפי עיקרי ההסכם שנחתם בתחילת החודש, ממן היתה אמורה להקצות לאל על מניות בהיקף של 15% מהון המניות של החברה, כשמחציתן תוקצה בסמוך לחתימת ההסכם. אל על היתה מנועה מלהעביר את המניות שהוקצו לה במשך תקופה של 15 חודש ממועד הקצאתן.

בנוסף, היו אמורות להיות מוקצות לאל על אופציות לרכישת מניות ממן בשיעור של כ-10% מההון המונפק של ממן. האופציות ניתנות למימוש במשך שש שנים ממועד הענקתן תמורת מחיר מימוש של 22.3 מיליון שקל, במקרה של מימוש בשלוש השנים הראשונות לאחר הענקתן; או בסכום של 23.6 מיליון שקל במקרה של מימוש לאחר מכן. כן הוסכם שהצדדים ישאפו לפתח ולהדק את שיתוף הפעולה העסקי ביניהם מעבר לתחום הטיפול במטענים בישראל.

בכירים מענף הטסת המטענים טענו כי "ההסכם מנוגד לתנאי המיזוג שהושתו בעבר בידי הממונה על ההגבלים העסקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully