וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריינסטורם שבן זקן מושקע בה חתמה עם ביה"ח הדסה על הסכם לביצוע ניסויים

מיכאל רוכוורגר

22.2.2010 / 7:07



>> חברת הביוטכנולוגיה בריינסטורם חתמה בסוף השבוע האחרון על ההסכם עם חברת הדסית - חברת יישום הטכנולוגיות של בי"ח הדסה - לביצוע ניסויים קליניים משותפים בחולי als (ניוון שרירים).



ההסכם לביצוע ניסויים משותפים בבני אדם נחתם לאחר שוועדת הלסינקי (המאשרת ניסויים בבני אדם) הפנימית של בית החולים אישרה את ביצוע הניסויים. הניסויים הקליניים יחלו לאחר שוועדת הלסינקי של משרד הבריאות תאשר את הבקשה של הדסה ובריינסטורם.

בריינסטורם נמצאת בשליטת איש העסקים החרדי חיים לייבוביץ'. על פי ההסכם שנחתם, בית החולים הדסה יעמיד לרשות בריינסטורם את מיטב מומחי הדסה בתחום הנוירולוגיה ותאי הגזע. חלקה של בריינסטורם במימון הניסויים יהיה כ-5 מיליון שקל.



הטיפול שמפתחת בריינסטורם, שנוסה בבעלי חיים וסיפק תוצאות משביעות רצון, מבוסס על פטנט של פרופ' מלמד ופרופ' אופן, שבמסגרתו מבודדים תאי גזע ממוח העצם של החולה עצמו, ולאחר טיפולים, ריבויים והפיכתם לתאי עצב במעבדה, הם מוזרקים בחזרה לחולה ואמורים לעכב ואף לבלום את המשך ניוון העצבים.



רמי אפרתי, מנכ"ל בריינסטורם טוען כי: "שיתוף הפעולה עם הדסה עשוי להפוך את בריינסטורם לחברה המבטיחה ביותר בעולם כיום בטיפול במחלת ה-als, כשפריצת דרך תאפשר לנו להציג לראשונה טיפול למחלה חשוכת המרפא הזאת, ומשם להמשיך ליישום הפטנט הייחודי גם בחולי פרקינסון ובמחלות ניווניות נוספות".



בריינסטרום נסחרת בניו יורק לפי שווי שוק של 30 מיליון דולר. מאז החלה בביצוע השלבים הפרה-קליניים האחרונים לקראת ניסויים בבני אדם בספטמבר האחרון, זינקה מניית החברה ב-600%.



תאי גזע נחשבים לדבר החם הבא בקהילייה הרפואית הבינלאומית, וכפריצת הדרך הגדולה ביותר לריפוי מחלות אחרי האנטיביוטיקה. הצלחת הניסויים ב-als צפויה לפתוח לבריינסטורם את השער לשוק בשווי מיליארד דולר. בשבוע שעבר נחשף ב-themarker כי אנשי העסקים ג'קי בן זקן ואברהם נניקשווילי, מבעלי השליטה בחברת מנופים פיננסיים, ישקיעו בחברה כ-10 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully