וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת מותה היתה לה עדנה

שרון שפורר

22.2.2010 / 7:07

BenchMarker



>> מנהלי השקעות ותיקים בשוק ההון הביטו בהשתאות בימים האחרונים בזמן שעקבו אחר מניית אנגל משאבים. הרבה זמן לא נראה בשוק ראלי כזה. מניית אנגל משאבים זינקה בשיעורים דו-ספרתיים בשישה מתוך שמונת ימי המסחר החולפים והשלימה זינוק של יותר מפי שניים. אתמול קפצה המניה ב-17.5% במחזור ער מהרגיל. כל זה כאשר בשוק מצפים לסיומה של סאגת הסדר החוב באנגל.

אתמול אישרו בעלי האג"ח של אנגל משאבים את הצעת הרכישה לחברה של קבוצת אי.ג'י.אר.אי-טאגור-אקרמן, שאחד המעורבים בה הוא שאול אלוביץ', מבעלי השליטה החדשים בבזק. הקבוצה של אלוביץ' הגישה הצעה טובה יותר מהצעתה של קרן המנוף אוריגו - ולכן זכתה בחברה. עבור אנגל משאבים המשמעות היא חיובית שכן הושגה עוד התקדמות בדרך להסדר המיוחל.



ההצבעה של אתמול היתה עוד צעד בניסיון לפתור את התסבוכת שנוצרה בקבוצת אנגל מאז שננטשה על ידי שעיה בוימלגרין.



אלא שבעוד המלה "הסדר" היא חיובית ואופטימית לחברה עצמה, היא לא כזו בעבור בעלי המניות של אנגל משאבים. מכל מקום, לא הפעם. לפי ההסדר שנקבע, קבוצת אי.ג'י.אר.אי-טאגור-אקרמן תקבל 51% ממניות אנגל משאבים תמורת הזרמת הון של 45 מיליון שקל והעמדת מסגרת אשראי בהיקף של כ-45 מיליון שקל. בעלי האג"ח יקבלו 39% מהמניות ומחזיקי האג"ח של החברה הבת אנגל אירופה יקבלו 10% מהמניות. אם סוכמים את אחזקות שלוש הקבוצות מגיעים ל-100% ממניות החברה (51=100+39+10).



המשמעות היא שבעלי המניות הנוכחיים של אנגל משאבים ידוללו מכל אחזקותיהם בחברה. משום מה המשקיעים בבורסה התעלמו מהחשבון הפשוט הזה ורצו לקנות מניות. "ניסיתי להבין את זה כל השבוע ואין לי כל הסבר - בעלי המניות עומדים לקבל בהסדר הזה אפס עגול", אמר מנהל השקעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully