וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסווקס תשתף פעולה עם נוברטיס בפיתוח של חיסון לשפעת

מאת יורם גביזון

22.2.2010 / 7:07

ההסכם עם ענקית התרופות נחתם חודשיים לאחר שנסווקס הראתה עליונות של החומר שייצרה על החומר המקביל מתוצרת נוברטיס



>> מניית נסווקס זינקה ב-5.3% במחזור של 1.3 מיליון שקל, פי 7 מהמחזור הממוצע במנייה, לאחר שהחברה המפתחת חיסונים נגד שפעת, הודיעה שחתמה על הסכם עם ענקית התרופות נוברטיס. ההסכם שנחתם בסוף השבוע שעבר, הוא השני עליו נסווקס חותמת עם אחת מחמש חברות החיסונים הגדולות בעולם בתוך שמונה חודשים.



נסווקס - שבשליטת קיור השקעות (27.3%); פרופסור חזי ברנהולץ המדען הראשי של החברה (8.2%); ופרופסור שמואל קבילי (5.1%) - ונוברטיס, ישתפו פעולה במחקר לבחינת היישימות של פיתוח חיסונים משופרים שכוללים את - vaxisome טכנולוגית האדג'ובנט (חומר שמעורר את המערכת החיסונית ליצירת תגובה חיסונית מוגברת ויעילה יותר) של נסווקס - כולל חיסון משופר לשפעת ולשפעת החזירים.





נסווקס העניקה לנוברטיס אופציה לרכישת רישיון לא בלעדי לשימוש בטכנולוגית האדג'ובנט לפיתוח כמה חיסונים. האופציה ניתנת למימוש בתוך 14 חודשים ובמידה שתממומש על ידי נוברטיס, תכלול תשלומים על השגת אבני דרך בפרויקט ותמלוגים על מכירות חיסונים שישווקו על ידי נוברטיס ויכללו את הטכנולוגיה של נסווקס.



ההסכם בין נסווקס לנוברטיס נחתם חודשיים לאחר שהאדג'ובנט של נסווקס הראה עליונות על האדג'ובנט של נוברטיס בניסוי שביצע השוואה חזיתית בין שתי הטכנולוגיות.



הניסוי שהישווה את טכנולוגיית vaxisome שניתנת בהזרקה כנגד נגיף שפעת החזירים לטכנולוגית focetria, החיסון המסחרי כנגד שפעת החזירים של נוברטיס שכולל אדג'ובנט, כלל 36 חולדות שחולקו לקבוצות וחוסנו בריכוזים שונים של אנטיגן שפעת החזירים בהזרקה לשריר.



הניסוי הראה שבקבוצות שחוסנו עם הטכנולוגיה של נסווקס, נרשמה עלייה משמעותית ומובהקת מבחינה סטטיסטית ברמת הנוגדנים, בהשוואה לרמת הנוגדנים שנרשמו בדמם של החולדות שחוסנו בחיסון המסחרי של נוברטיס.



נסווקס חתמה ביוני 2009 על הסכם עם חברת gsk לשיתוף פעולה בפיתוח חיסון לחיידק סטרפטוקוקוס פניאומוניה, שהוא אחד הגורמים העיקריים לדלקת ריאות, דלקת אוזניים ודלקת קרום המוח, על בסיס חלבון שזוהה על ידי חברת פרוטאה שבבעלותה המלאה של נסווקס.



לפי ההסכם, gsk אמורה לממן את המחקר של פרוטאה (חברה בת בבעלותה המלאה של נסווקס), ולשלם סכום של עד 2.4 מיליון יורו עבור השגת אבני דרך בפיתוח ולקבל אופציה לרכישת רישיון בלעדי לשימוש בחלבון, שניתנת למימוש בתוך 30 חודשים תמורת 17 מיליון יורו.



מנכ"ל נסווקס, ארז חיימוביץ, הצביע על הדימיון ועל ההבדלים בין ההסכמים. לדבריו, ההסכם עם gsk מבוסס על פיתוח חיסון. שלב הטכנולוגיה שלו שייך לפרוטאה בעוד שההסכם עם נוברטיס מבוסס על פיתוח חיסון שרובו פותח על ידי נוברטיס.



האופציה של gsk היא לרכישת רישיון בלעדי לחיסון אחד בעוד שהאופציה של נוברטיס היא לרישיון לא בלעדי למספר חיסונים. הוא ציין שעובדה זו ביחד עם העובדה שהאדג'ובנט של נסווקס כבר נוסה על 400 איש, בעוד שהחלבון של פרוטאה טרם הגיע לניסויים בבני אדם, עשויה לגרום לכך שהתמורה הכספית מהסכם נוברטיס עשויה להיות שווה או גדולה מהתמורה של ההסכם עם gsk.



חיימוביץ אומר שבתוך שמונה חודשים הביעו שתיים מחברות החיסונים הגדולות בעולם (שלוש האחרות הן סנופי-אוונטיס, מרק ופייזר-ויית') אמון בטכנולוגיה של נסווקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully