וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטנלי נשאר איתנו?

מוטי בסוק

22.2.2010 / 9:01

הערכות בלשכת רה"מ ובאוצר: פישר יודיע על קדנציה שנייה.חודשיים ושבוע לפני שתגיע לסיומה הקדנציה של פישר, הנגיד טרם הודיע על המשך דרכו

הנחת העבודה בלשכת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בלשכת שר האוצר, יובל שטייניץ, וגם בצמרת בנק ישראל היא כי נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, יודיע בקרוב על הסכמתו להמשיך בתפקיד לקדנציה שנייה של חמש שנים.

חודשיים ושבוע לפני שתגיע לסיומה הקדנציה הראשונה של פישר כנגיד הבנק המרכזי, ב-30 באפריל 2010, פישר טרם הודיע לראש הממשלה, לא לשר האוצר ואף לא לצמרת בנק ישראל - כולל האישים המקורבים אליו מאוד בבנק - אם בדעתו להמשיך לעמוד בראש הבנק הממלכתי של ישראל למשך חמש שנים נוספות.

העניין לא עלה גם בשיחות בארבע עיניים שקיימו באחרונה נתניהו ושטייניץ עם הנגיד. מדובר במקרה חסר תקדים, שבו אישיות ציבורית בכירה לא הודיעה לגורמים הרלוונטיים זמן קצר מאוד לפני סיום הקדנציה שלה אם בדעתה להמשיך בתפקיד לקדנציה נוספת.

ככל הידוע, נתניהו מעוניין מאוד שפישר ימשיך לקדנציה שנייה. שטייניץ פחות חד-משמעי בעניין זה. בכל מקרה, אם פישר יגיד כן - וההערכה היא כאמור כי החליט בינו לבין עצמו על המשך בקדנציה שנייה - כהונתו תוארך כמעט באופן אוטומטי.

ביטוי להערכה הרבה שראש הממשלה רוחש לפישר ניתן היה לראות בהחלטתו לצרף את הנגיד למשלחת רמת הדרג של ישראל, בראשות המשנה לראש הממשלה, בוגי יעלון, שתצא לסין בסוף החודש כדי לשכנע את ממשלת סין להחריף את הסנקציות על איראן.

פישר נכנס לתפקיד הנגיד ב-1 במאי 2005. הוא מתמקד בימים האחרונים בניסיונות לשכנע ח"כים לתמוך בהעברת חוק בנק ישראל החדש בכנסת כבר בזמן הקרוב בשלוש קריאות. הדיון בחוק יחל היום, במליאת הכנסת. עם אישור החוק, ישלים פישר את כל היעדים שקבע לעצמו עם מינויו לנגיד בנק ישראל.

על שולחן העבודה של פישר בבנק מונחת תוכנית לשיקום מבנה ותשתיות הבנק, בעלות של מאות מיליוני שקלים. ביצוע התוכנית יחל ב-2011. הבנק משקיע לאחרונה עשרות מיליוני שקלים בשדרוג מערכות המחשוב שלו.

מאחורי ביצועה של התוכנית עומד מנכ"ל הבנק, חזי כאלו. מדובר בארבעה פרויקטים גדולים שיבוצעו בחטיבות הבנק המרכזיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully