וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגדל שוקי הון על הסכם כיל בהודו: חדשות טובות לשוק האשלג

TheMarker Online

22.2.2010 / 9:36

אמיר אדר: "לראשונה לאחר זמן רב מצליחים הקנדים להוביל מהלך"



ביום שישי האחרון דיווחה canpotex על כך שחתמה עם ההודים על הסכם לאספקת 600 אלף טון אשלג עד ליוני 2010 (כולל) במחיר של 370 דולר לטון (cfr).







בנוגע למחיר



370 דולר לטון הנו מחיר המשקף 20 דולר מעל החוזה שהושג בסין וכ-40 דולר מתחת למחיר החדש בדרום מזרח אסיה מבחינת תפוחים לתפוחים מחירי ההובלה בין וונקובר להודו הנם כ-40 דולר לטון לעומת כ-25 עד 30 דולר לטון מוונקובר לסין, כך שמדובר בעלייה של כ-10 דולר לעומת הסינים.



אמיר אדר ממגדל שוקי הון: "נציין כי חוזה זה עומד בטווח הערכות קודמות וכן מחזק את ההערכה כי החוזה של הרוסים עם הסינים היה הקו התחתון של הפחתות המחירים. יש לזכור כי המחיר שנקבע בהחלט סביר לחוזה בהיקף שכזה עם הודו הצפויה השנה לרכוש בין 5.5 ל-6 מיליון טון".



עסקת spot?



החוזה הנו עד יוני (כולל) ואינו לשנה (מארס 2011). כזכור, הקנדים לא הסתירו את שאיפתם לעבור למתכונת רבעונית גם בהודו אולם עוד מוקדם להעריך שכבר הגענו לשלב זה שכן ההודים לא ניצלו את האופציה שנחתמה בחוזה השנתי הקודם (כ-835 אלף טון).



לסיכום



"אנו סבורים כי מדובר בחדשות טובות לשוק האשלג שכן לראשונה לאחר זמן רב מצליחים הקנדים להוביל מהלך בשוק האשלג", אומר אדר, "אנו מסקרים את החברה בהמלצת 'החזק' ובמחיר יעד של 48 שקל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully