וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלת תאילנד צמחה ב-5.8% ברבעון הרביעי, הודות לעלייה חדה ביצוא

סוכנויות הידיעות

22.2.2010 / 9:50

ממשלת תאילנד צופה כי השנה תצמח כלכלתה בשיעור של 3.5%-4.5%



כלכלת תאילנד צמחה ברבעון הרביעי בשיעור חד מהצפוי, בעקבות עלייה ביצוא ותמריצי הממשלה, ולמרות אי היציבות הפוליטית ששררה בתאילנד בשנה האחרונה ואיימה על התאוששות הכלכלה.



התמ"ג של תאילנד צמח ברבעון הרביעי ב-5.8%, לעומת הרבעון המקביל שנה קודם לכן, ועלה בכך על תחזיות אנליסטים שצפו עלייה של 4.3%. במהלך 2009 נרשמה צמיחה שלילית של 2.3% בתמ"ג של תאילנד. בהשוואה לרבעון השלישי צמח התמ"ג ב-3.6%.



עלייה בייצוא היתה הגורם העיקרי שעודד את הצמיחה. היצוא מתאילנד, המהווה 60% מהכלכלה, עלה בינואר בשיעור החד ביותר זה שנה וחצי. היצוא לסין עלה ב-94% בינואר, בעוד שהיצוא לארה"ב ויפן עלה ב-16%. הייצוא למדינות דרום מזרח אסיה זינק ב-67%.



אי היציבות הפוליטית בתאילנד עדיין מאיימת על הכלכלה, לאחר שתומכי ראש הממשלה המודח, תקסין שינווטרה, הגבירו את צעדי המחאה נגד הממשלה, כך אמר היום שר האוצר התאילנדי, קורן צ'אטיקוואניג'.



התמ"ג של תאילנד - הכלכלה השנייה בגודלה בדרום מזרח אסיה - עשוי לצמוח השנה בשיעור של 3.5%-4.5%, אמר היום אמפון קיטימפון, מזכ"ל המועצה הכלכלית המייעצת לממשלת תאילנד. בנפרד, אמר קורן כי הצמיחה ברבעון הנוכחי עשויה להגיע ל-5%.



בורסת תאילנד עולה ב-1.2%, לאחר שבחודש ינואר - שהיה הגרוע ביותר עבור הבורסה מאז אוקטובר 2008 - איבדה 5.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully