וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל רויאל בנק אוף סקוטלנד יוותר על בונוס שנתי של 3.3 מיליון דולר

רויטרס

22.2.2010 / 10:01

המהלך עשוי לסייע לבנק לזכות באישור הממשלה למאגר הבונוסים לבנקאי ההשקעות בסך 2.03 מיליארד דולר



סטיבן הסטר, מנכ"ל רויאל בנק אוף סקוטלנד (rbs), יוותר על הבונוס ל-2009, כך אמרו גורמים המקורבים לנושא ביום ראשון. ההחלטה באה בעקבות הסכם שכר שנחתם בין הבנק לבין ממשלת בריטניה, על רקע הסיוע שקיבל הבנק מהממשלה.



החלטתו של הסטר, שהיה אמור לקבל בונוס בסך של עד 3.33 מיליון דולר, תפעיל לחץ על אריק דניאלס, מנכ"ל לוידס בנקינג גרופ - בנק נוסף שקיבל סיוע ממשלתי - לוותר על הבונוס. דניאלס צפוי לקבל בונוס בסך של עד 6.2 מיליון דולר.



רויאל בנק אוף סקוטלנד, ש-84% ממנו נמצאים בידי הממשלה, ולוידס, שבו מחזיקה הממשלה ב-41%, צפויים לפרסם בקרוב את פרטי תשלומי הבונוסים לקראת פרסום התוצאות הרבעוניות מאוחר יותר השבוע.



בשבוע שעבר פורסם כי המנהלים הבכירים בברקליס ויתרו על בונוסים של מיליוני דולרים, וזאת למרות הרווחים שרשם הבנק. ברקליס לא קיבל חילוץ ישיר ממשלם המיסים, אך מסר כי נהנה מההשפעה הרחבה יותר של תמיכת המדינה.



אחד המקורות ציין כי הוויתור על הבונוס מצידו של הסטר, שמונה לראשות הבנק לאחר שקיבל חילוץ ממשלתי, נועד לסלול את הדרך לממשלה לאשר את מאגר הבונוסים לבנקאי ההשקעות, מה שנתפס בבנק כצורך מינימלי לשמירה על עובדי הבנק במהלך הארגון מחדש.



מקורות המקורבים לנושא מסרו כי מאגר הבונוסים ב-rbs צפוי להגיע לכ-2.03 מיליארד דולר, אך משום שחלק מהבונוסים משולמים במניות, קשה להעריך את הסכום המדויק. יחס השכר בבנק צפוי להגיע ל-30% - נמוך יחסית לתעשייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully