וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון גולש בכביש 6

אמיתי זיו

22.2.2010 / 10:25

שר התקשורת כחלון רוצה את כביש 6 גם כתשתית אינטרנט מהיר. כחלון: קיבלנו החלטה שבמהלך העבודות בכביש יונחו 3000 קילומטר של סיבים אופטיים שיוכלו לשמש את האזרחים

כביש 6 ישמש תשתית לאינטרנט מהיר, כך אמר היום שר התקשורת משה כחלון בכנס איגוד האינטרנט. “למשרד התחבורה יש מעל 3000 קילומטר של סיבים אופטיים. דיברתי בנושא עם שר התחבורה וראש הממשלה. בימים אלה נמשכת הבנייה של הכביש ממחלף עין תות לכברי ולראש פינה. קיבלנו החלטה שבמהלך העבודות כבר יונחו מתחת לכביש סיבים אופטיים שיוכלו לשמש את האזרחים" הודיע כחלון.

כחלון חזר על כוונת משרד התקשורת לאפשר גם לחברת החשמל אפסקת אינטרנט על בסיס רשת הסיבים שלה: “הבעיה שלנו בישראל היא עם תשתיות האיטנרנט שהן מעט איטיות. בעבר עיננו היו נשואות למערב בנושא והיום למזרח, למדינות כמו קוריאה ויפן. הייתי אתמול בישיבת ממשלה בגליל העליון, וראש עיריית קריית שמונה ביקש שנחבר את בית הקשיש בעיר לאינטרנט. מסיבה זו אנחנו מאפשרים לחברת החשמל פיילוט של אספקת אינטרנט. הכוונה היא לסיים ניסוי טכנולוגי, בתקווה שהוא יצליח נאפשר ניסוי שיווקי ואז נאפשר רישיון מלא בעוד כשנה וחצי. התקווה שלי היא שתוך 3 שנים נגיע עם חברת החשמל לפרישה ארצית".

כחלון הבהיר כי "זה מגיע לא במקום ספקיות התשתית הקיימות אלא בנוסף. גם כשמדברים על הפרטה של חברת החשמל אומרים שההולכה תישאר בידי המדינה ושירותי התקשורת הם הולכה". עוד קרא כחלון לספקיות האינטרנט לספק את תוכנות סינון האתרים בחינם, לצורך הגנה של ילדים מפני סכנות הרשת.

אחרי כחלון עלה לדבר אראל מרגלית מקרן jvp, שבירך את השר על כוונתו להקים רשות תקשורת א-פוליטית במקום משרד התקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully