וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ביקורת הטייסים: הדיון על חוק הטיס בכנסת יידחה בחודשיים

זוהר בלומנקרנץ

22.2.2010 / 10:38

הטייסים טוענים כי חוק הטיס החדש מכיל פגמים רבים ומעניק כוח מופרז לגורמים ביטחוניים



ועדת הכלכלה של הכנסת תדון היום (ב') בחוק הטייס החדש בצל ביקורת מצד הטייסים, גורמי תעופה שונים והסתדרויות העובדים - הכללית חדשה והלאומית; לthemarker נודע, כי בגלל ההתנגדויות, לא תקבל היום הועדה בראשותו של ח"כ אופיר אקוניס, החלטות על אישורו אלא תדחה את המשך הדיון בו לאחר פגרת הכנסת, קרי רק לעוד כחודשיים, באמצע אפריל.



חוק הטיס מהווה את אחד התנאים העיקריים של רשות התעופה הפדרלית של ארה"ב (faa) להחזרת ישראל לקטגוריה הגבוהה של בטיחות התעופה - קטגוריה 1. האמריקאים הורידו בינואר 2009 את דירוג בטיחות הטיסה של ישראל לקטגוריה 2, שמאפיינת מדינות עולם שלישי, על רקע ליקויים ברמת הפיקוח של רשות התעופה האזרחית (רת"א) על התעופה בארץ.



חוק הטיס החדש עבר קריאה ראשונה במליאת הכנסת. 16 חברי כנסת תמכו בתחילת החודש ללא מתנגדים, בהצעת החוק, שהובאה לאישור על ידי שר התחבורה, ישראל כץ. החוק אושר לפני כחודשיים על ידי ועדת השרים לענייני חקיקה, ויחליף את חוק הטיס המנדטורי הישן מ 1927 ואת דבר המלך במועצתו מ - 1937.



הסתדרות העובדים הלאומית, המייצגת את כ-500 טייסי חברת אל על, פרסמה לקראת הישיבה היום בועדת הכלכלה של הכנסת, גילוי דעת בו היא קוראת "לתהליך הידברות והתייעצות עם הגורמים המקצועיים אשר הינו שלב הכרחי ומהותי בתהליך החקיקה וכזה אשר לא ניתן לפסוח עליו למרות לחץ הזמנים ורצונם המשותף של כל הגורמים בענף, לפעול באופן מיידי, לשם העלאת הדירוג התעופתי של מדינת ישראל".



הסתדרות העובדים הכללית החדשה דורשת אף היא לבדוק אם הצעת החוק לא תפגע בהסכמים הקיבוציים הקיימים בתחום התעופה.



גורמי תעופה אחרים, פנו אף הם בכתב ובע"פ ליו"ר ועדת הכלכלה, בבקשה לדחות את ההחלטה בחוק הטייס משום "שאין זה סביר ואין זה אפשרי, ללמוד הצעת חוק כזו בטווח זמנים של 11 יום"; מה גם, שלטענתם היו ואולי עדיין ישנן בעיות רבות בהצעת החוק, שאינן רק עניין לנקודה מסויימת או שתיים אלא יורדות לשורש וגישתו היסודית.



האיגוד הארצי של הטייסים בישראל, מתח אף הוא בקורת והזהיר במסמך חסוי מסוף השבוע, כי חוק הטיס החדש יפגע בבטיחות הטיסה בישראל. לטענתו ישנן ליקויים בחוק הטייס החדש כמו: "צמצום ניכר בסמכויותיה של ועדת הערער לענייני רישוי; חשש כי תופסק פעילותה של ועדת הערר לעניינים רפואיים; אלמנטים שונים בקשר עם מנגנוני האכיפה; הטלת עיצומים כספיים על אנשי צוות אוויר (אצ"א) ופרסום הדבר בעיתונות; הוראות שונות בקשר עם בדיקות לגילוי סמים ואלכוהול ומתן כח מופרז, לדעתנו, לגורמים ביטחוניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully