וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאן נעלם הכסף של גאידמק?

הילה רז

22.2.2010 / 11:05

בית המשפט דחה הבוקר את בקשתו של האוליגרך הרוסי להפחית את הערבויות למשפט המתנהל נגדו בארץ. השופטת לגאידמק: "הצהרת ב-2005 שיש לך 1.5 מיליארד דולר - איך אין לך 3 מיליון דולר כעת?"

השופטת חיותה כוחן מבית המשפט המחוזי בתל אביב דחתה את בקשתו של ארקדי גאידמק להפחית שלושה מיליון דולר מסכום הערבויות שהוטלו עליו לשם הבטחת התייצבותו למשפטו, ולהסתפק בערבויות שכבר הופקדו. השופטת קבעה כי מי שטוען להרעה במצבו הכלכלי שגורמת לכך שאינו יכול להפקיד ערבויות - צריך להתייצב בבית המשפט כדי להוכיח את טיעוניו. לדבריה, "בעניינו של גאימדק, לא זו בלבד שהדבר לא נעשה, אלא שבאי כוחו אף לא המציאו כל מסמך או בדל ראייה להוכחת השינוי שחל בכושרו הכלכלי".

השופטת תהתה כיצד גאידמק הצהיר בחקירתו במשטרה בסוף 2005 כי שוויו הכלכלי הוא בין מיליארד וחצי לשני מיליארד דולר, וכיום טוען שאין ביכולתו לעמוד בהפקדת שלושה מיליון דולר. השופטת העלתה חשש כי גאידמק יימנע מלהגיע למשפטו בישראל מאחר שהוא מבוקש על ידי האינטרפול בשל הרשעתו במשפט בצרפת ולאור הסכם הסגרה שקיים בין ישראל וצרפת, שיכול להביא להליכי הסגרתו.

במהלך דיון שהתקיים בבקשה בשבוע שעבר טען עו"ד דוד ליבאי, המייצג את גאידמק כי "יש שינוי דרסטי במצבו הכלכלי של ארקדי גאידמק. הוא נמצא בבית שהוא נאלץ למשכן, המכונית ממושכנת, והנושים עטו עליו בגלל פסק הדין נגדו בצרפת". ליבאי הוסיף כי "בגלל ההאשמה בהלבנת הון, הוא נהפך לאישיות לא רצויה בעולם העסקים".

גאידמק, שלא הגיע לישראל זה יותר משנה ושוהה ברוסיה, הפקיד 6.5 מיליון דולר כערבות, אך המדינה מתעקשת שיפקיד 3 מיליון דולר נוספים כפי שהסכים לפני כמה חודשים. פרקליטיו טוענים שמצבו השתנה לרעה בחודשים האחרונים, והוא אינו יכול לספק את הסכום. עם זאת, הם לא הציגו מסמכים לאישוש טענותיהם.

בא כוחה של פרקליטות מיסוי וכלכלה, עו"ד שרון פרידמן, טען מנגד כי גאידמק מפר את הוראת בית המשפט כשאינו מפקיד את יתרת הסכום, אף שניתנו לו שתי ארכות. "גאידמק מצפצף על החלטת ביהמ"ש ומנהל את המשפט בשלט רחוק מחו"ל", אמר.

השופטת נתנה לגאידמק ארכה של עשרה ימים להמצאת יתרת הערבות. גאידמק מיוצג על ידי עוה"ד ליבאי, נתי שמחוני, רונן רוזנבלום ודפנה ליבאי. פרקליטות מיסוי וכלכלה מיוצגת על ידי עוה"ד פרידמן, לירן חיים והילה גבאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully