וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במריל לינץ' ממליצים לרכוש את מניית כיל: הביקושים לדשן האשלג צפויים להעלות את מחיר הסחורה

טל לוי

22.2.2010 / 11:08

מציבים למניה מחיר יעד של 57 שקלים - גבוה ב-16% ממחיר המניה הבוקר



בבנק אוף אמריקה ממשיכים הבוקר להמליץ לרכוש את מניית ומציבים למניה מחיר יעד של 57 שקלים – גבוה ב-16% ממחיר המניה הבוקר.



האנליסט חיים ישראל הוציא הבוקר עדכון למשקיעים בעקבות דיווחו של תאגיד השיווק הקנדי קנפוטקס, בו חברות שלוש חברות האשלג הגדולות - פוטאש מוזאיק ואגריום כי חתם על הסכם לאספקת 600 אלף טון אשלג להודו עד ליוני 2010 במחיר של 370 דולר לטון.



במריל מעריכים כי כיל תמכור ב-2010 כ-5.2 מיליון טון אשלג במחיר ממוצע של 400 דולר. לדעת מריל, העסקה של קנפוטקס אכן מחזקת את ההערכות הללו: סין והודו נוהגות לרכוש את דשן האשלג בצורה מרוכזת וזאת בניגוד לחקלאי הברזילאי או האמריקאי שרוכש את האשלג בעצמו. המשמעות היא ששתי הממשלות מקבלות בדרך כלל מחיר נמוך יותר לעומת שאר העולם. אם העסקה הנוכחית מול קנפוטקס נערכה במחיר של 370 דולר לטון, מעריך ישראל כי המחיר לטון אשלג עבור ברזיל, מזרח אסיה וארה"ב יהיה גבוה יותר וינוע סביב 410-430 דולר לטון.



ישראל מציין כי קנפוטקס מנסה להשיב לעצמה את ההובלה בשוק האשלג לאחר שזו עברה לידי התאגיד הרוסי bpc. הובלה זו מתבטאת במעבר של קנפוטקס לחוזי קצרי טווח עבור כמויות קטנות יותר לעומת חוזי הענק ארוכי הטווח שנחתמו בעבר. הסיבה לכך היא שסין עורכת מדי שנה חוזה רכישת אשלג ענק והודו עורכת שני חוזים שנתיים אך בשוק עסוקים במשך חודשים ארוכים בספקולציות הנוגעות למחיר שייחתם. מעבר לחוזים קצרים יותר ינטרל את אי הוודאות ומדובר באסטרטגיה שתועיל לקנפוטקס בשוק של עליית מחירים.



ואכן, במריל מעריכים כי הביקושים לאשלג נמצאים בדרך למעלה מאחר ומלאי האשלג בעולם הולך ויורד אך הביקושים דווקא נמצאים במגמת עלייה.



הר האשלג יניב רווחים
ב-22 בדצמבר 2008 הודיעה כיל כי החברה הבת, כיל דשנים, תמשיך לייצר אשלג אולם תאגור אותו בצורת הר. המפעל של כיל נמצא באיזור סדום ומאחר ומדובר באיזור יבש, האשלג אינו נפגע. מדובר במהלך דומה לזה שביצעה החברה גם ב-2006 אז אגרה כיל את האשלג עד שעלו הביקושים. פעילות ייצור ומכירת האשלג הוסטה לכי"ל דשנים באירופה- שם לא ניתן לאחסן את האשלג - ולקוחות החברה רוכשים את האשלג מאירופה.



במריל מעריכים כי בהר האשלג נמצאים כעת כ-3 מיליון טון שהופקו במחיר ממוצע של 100 דולר לטון. פירוש הדבר כי במחיר מכירה של 370 דולר לטון אשלג, נוצר רווח גולמי של 270 דולר לטון שהם כ-800 מיליון דולר. סכום זה עשוי לגדול במידה ומחירי המכירה יעלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully