וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה שרי אוצר לשעבר בארה"ב הפצירו בקונגרס: קבלו את "חוק וולקר" והגבילו פעילות המסחר של הבנקים

סוכנויות הידיעות

22.2.2010 / 11:19

במכתב ל"וול סטריט ג'ורנל", כתבו השרים לשעבר: "הבנקים לא צריכים לעסוק בפעילות ספקולטיבית"



חמישה שרי אוצר לשעבר בארה"ב הפצירו היום בקונגרס להעביר את "חוק וולקר", באמצעות מכתב פומבי לחברי הקונגרס שפורסם בעיתון "וול סטריט ג'ורנל". החוק המוצע מגביל את הסיכונים הנלקחים על ידי הבנקים הגדולים בארה"ב, ומונע מהם לנקוט בפעילות השקעות ומסחר ספקולטיבית.



"בנקים שמקבלים תמיכה ציבורית, באמצעות גישה לבנק הפדרלי וביטוח פקדונות של ה-fdic, לא צריכים לעסוק בפעילות ספקולטיבית שאינה קשורה לשירותים בנקאיים בסיסיים", כתבו חמשת שרי האוצר לשעבר: מייקל בלומנטל, ניקולס בריידי, פול אוניל, ג'ורג' שולץ וג'ון סנואו.



חברות השקעה פרטיות, קרנות גידור וחברות פיננסים אחרות העוסקות במסחר ספקולטיבי "צריכות להיות חופשיות להתחרות ולהיות חדשניות, מבלי לצפות שמשלמי המסים יערבו ליוזמות שלהן. כמו עסקים פרטיים אחרים, יש לתת להן ליפול ללא תמיכה ישירה או עקיפה מצד משלמי המסים", קבעו שרי האוצר לשעבר במכתבם.



ההצעה בה הביעו שרי האוצר תמיכה, אשר זכתה לשם "חוק וולקר" על שמו של יו"ר הבנק הפדרלי לשעבר פול וולקר שניסח אותה, מטילה מגבלות על יכולתם של הבנקים בארה"ב לקחת סיכונים. בין היתר, תאסור עליהם ההצעה לסחור בכספי הבנקים עצמם (נוסטרו) ולהשקיע בקרנות גידור, אלא אם ירצו לוותר על מעמדם כבנקים מסחריים. נשיא ארה"ב, ברק אובמה, חשף את הצעתו של וולקר בחודש שעבר והביע בה תמיכה.



עוד במכתב: "אנחנו מבינים לגמרי שהגבלת המסחר של הבנקים בכספי עצמם היא רק פרט אחד ברפורמה פיננסית מקיפה. עם זאת, מדובר באלמנט חשוב להגנה על המערכת הפיננסית שלנו, שיבטיח כי הבנקים יעניקו עדיפות לפעילות ההלוואות החיונית שלהם ולאחריותם כלפי בעלי הפקדונות".



מוקדם יותר החודש אמר וולקר, אחד מיועציו הכלכליים הבכירים של אובמה, כי אם הקונגרס לא יטיל מגבלות על פעילות המסחר של הבנקים הדבר יוביל למשבר כלכלי נוסף. "ייתכן שלא אחיה מספיק זמן כדי לראות את המשבר הזה, אך רוחי תחזור ותרדוף אתכם", אמר וולקר בעת שימוע בפני ועדת הבנקאות של הסנאט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully