וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחזית דלויט ל-2010: פריחה במחשוב ענן ובסלולר, גוגל תמשיך להוביל

פז וייסמן

22.2.2010 / 14:38

דנקן סטיוארט, כותב התחזיות של דלויט: בעתיד שירותי מחשוב ייצרכו כמו חשמל ומים



2010 הולכת להיות שנה טובה במיוחד לתחומי הסלולר, תחום הניידות והמחשוב ענן, אך שנה פחות טובה לתחום האנרגיה הסולארית - כך הציגה היום פירמת רואי החשבון דלויט ברייטמן אלמגור זוהר, בכנס שנתי לטכנולוגיות המבטיחות של השנה.



דנקן סטיוארט, דירקטור למחקר וכותב משותף של התחזיות של דלויט, צופה כי תהיה עלייה בהיקף של 15% בשימוש במחשוב ענן, כאשר עיקר הצמיחה תבוא מאנשים פרטיים ומעסקים קטנים. "חברות וארגונים גדולים חוששים מנושאי הבטיחות והאמינות, למרות שלכולם ברור כי בעתיד, שירותי מחשוב ייצרכו כמו תשתיות אחרות כגון חשמל ומים".



לא ברור היכן מיקרוסופט בתחום המחשוב ענן. מצד אחד, יש להם את מערכת azure שמקבלת שבחים, אך מצד שני, המודל העסקי של מיקרוסופט מבוסס על מכירת תוכנה. "הבעיה של מיקרוסופט עם מחשוב ענן היא בקניבליזציה ובפגיעה במודל העסקי", אמר סטויארט.



בתחום הסלולר צפויה להיות תחרות קשה על לבו של הצרכן בכל הקשור לסלולרים חכמים. בשנה הקרובה לא תופיע מערכת הפעלה דומיננטית שתשלוט בתחום, כמו שקורה למשל בשוק המחשבים האישיים. דנקן אמר כי בעתיד המצב לא ישאר כפי שהוא, ומערכות ההפעלה כן יתלכדו לידי מערכת אחת דומיננטית.



"האם פאלם תהיה בשוק העולמי בעוד 3 שנים? האם חלונות מובייל 7 של מיקרוסופט תהיה בעולם? אינני בטוח. גוגל כבר עושים זאת טוב בעזרת האנדרואיד, ובחינם. סקר פנימי שערכנו לגבי מערכות ההפעלה הצביע כי השוק ימשיך להיות מפולח", לפי דנקן.



בתחום הסלולר, חבילות הגלישה יהפכו להיות חבילות מסוג "אכול כפי יכולתך", ולא חבילות מוגבלות תעבורה. סטיוארט העלה את סוגיית ניטרליות הרשת ואמר כי ספקיות תקשורת יצטרכו לווסת את תעבורת המידע ברשת בכדי להימנע מקריסות ועומסים. "חברות המספקות פתרונות לוויסות תעבורת הרשת, כמו אלוט תקשורת הישראלית, עשויות לצמוח בשיעור ניכר השנה", הסביר.

"תחום הפרסום המקוון ימשיך לפרוח, ומה שיניע אותו תהיה היעילות הכספית שלו. למרות העסקה בין מיקרוסופט ובין יאהו, ולמרות שמנוע החיפוש בינג עושה עבודה טובה, גוגל תמשיך להוביל את השוק", אמר סטיוארט.



לדבריו, "בינג עושה עבודה טובה, ומיקרוסופט יצליחו להגיע לנתח שוק של 25% בטווח הארוך. אולם כמו תחום מערכות ההפעלה למחשבים אישיים ותחום המעבדים, השוק נשלט בידי חברה אחת גדולה עם נתח שוק של 80% - לדוגמא, אינטל מול amd בתחום המעבדים. מיקרוסופט היא ענקית במערכות הפעלה למחשבים שולחנים, בתחום החיפוש יהיה לה 25%, בטווח הארוך, אבל זה יהיה רק מעל נקודת האיזון הכספית, בדיוק כמו ש-amd נאבקת כלכלית".

בפאנל שנערך בחלק השני של האירוע השתתפו - אלון כרמלי, מנכ"ל בבילון, ניר שטרן, משנה למנכ"ל פלאפון, נתן גביש, דירקטור פיתוח עסקי בסיילספורס ישראל, ספי שקד, שותף במשרד הפרסום ענבר מרחב שקד, ורן גוראון, סמנכ"ל שיווק בחברת בזק.



שקד אמר כי למרות העלייה בפרסום המקוון, הפרסום המסורתי לא ייעלם והמצב יתייצב על כ-50% בין הפרסום המקוון למסורתי - "אני צופה, מקווה ומייחל שתהיה קונסולידציה בתחומי הפרסום השונים. בסופו של דבר, הפרסום יתחלק ל-50% יהיה מסורתי ו-50% מקוון ובסלולר".



לדבריו, "הסיבה לכך היא שבעוד שבפרסום בסלולר או פרסום מקוון הפרסומאי יודע לתפוס את הצרכן בסיטואציות מסוימות ואז לשווק לו, בניית מותגים צריכה להיעשות במדורת השבט -למשל, בנייה של מותג כמו bmw שצריכה להעשות במדיומים מסורתיים, אל מול שיווק אתרים כמו jdate שנעשים בפרסום אישי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully