וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט מחכה לברננקי

22.2.2010 / 15:44

וול סטריט: החוזים מורים על עליות של עד 0.5% בפתיחה בציפייה לנאום ברננקי. יו"ר הבנק הפדרלי יופיע בבית הנבחרים בנוגע למצב האבטלה, ולתוכנית התמריצים; אורבוטק תסחר על רקע דו"חות הרבעון

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מורים על עליות של עד 0.5% בפתיחת שבוע המסחר בציפייה לנאומו של בן ברננקי, יו"ר הבנק הדפרלי, ועל רקע התחזקות האופטימיות בקשר למצב הכלכלה האמריקאית.

שבוע המסחר הקודם הסתיים בעליות שערים, כאשר בסיכום שבועי, התחזק דאו ג'ונס ב-3%, נאסד"ק עלה ב-2.8% ו-S&P 500 הוסיף 3.1%.

בזירת המקרו היום, בן ברננקי יופיע מול ועדת הפיננסים של בית הנבחרים בנוגע למצב האבטלה, ולשאלה האם יש צורך בתמריצים נוספים. כדי שגוש היורו יפעל כראוי דרושים קווים מנחים כלכליים ברורים, ולא רק כללי תקציב, כך אמר היום שר האוצר של יוון, יורגוס פפקונסטנטינו. "זו אינה סוגייה הנוגעת רק למשבר ביוון. זוהי בעיה אירופית כללית. אנחנו לא יכולים להיות באיחוד מוניטרי, כאשר אין שום מדיניות כלכלית משותפת שלפיה נוהגות כל המדינות", אמר פפקונסטנטינו בראיון לעיתון הפיני "קאופלהטי".

סיוע זמני עשוי להציל את יוון, אך הבעיות הגדולות יותר מולן ניצבת אירופה מטילות צל על עתידו של מטבע היורו, כך אמר המשקיע המיליארד ג'ורג' סורוס. בטור ל"פיננשל טיימס" כתב סורוס כי האיחוד האירופי צריך כעת פיקוח פולשני יותר והסדרים מוסדיים לסיוע מותנה. עוד ציין, כי יש צורך בשוק יורובונד מאורגן יותר.

עורכי הדין ויועצים אחרים גבו שכר טירחה של 642 מיליון דולר מבנק ההשקעות ליהמן ברדרס שפשט רגל לפני 16 חודשים, כך עולה ממסמכים שהוגשו לרשות ני"ע בארה"ב. חברת הארגון מחדש אלוורז אנד מרשל, שמינתה את המנכ"ל הנוכחי של ליהמן, בריאן מרסל, הובילה עם תשלומים של 233 מיליון דולר שגבתה עבור "ניהול זמני" עד ינואר 2010. וייל גוטשל אנד מנג'ס מניו יורק גבתה 150 מיליון דולר עבור תפקידה כמשרד עורכי הדין המוביל בפשיטת הרגל.

בחברות הישראליות, חברת התרופות הרב לאומית גלקסוסמית’קליין תשתתף בהנפקתה של חברת פרוטאולוג'יקס ותרכוש 7% ממניותיה בהשקעה של 2.5 מיליון דולר. ההשקעה של GSK בפרוטיאולוג'יקס מותנית בגיוס מינימלי של 7.5 מיליון דולר ברוטו על ידי החברה. פרוטיאולוג'יקס מתכננת לגייס סכום מינימלי של 35 מיליון שקל בהנפקה של מניות אופציות מ-2 סדרות.

אורבוטק, יצרנית ציוד הבדיקה למסכים שטוחים ומעגלים מודפסים, סיימה את הרבעון עם הכנסות של 99.4 מיליון דולר, ירידה של 23.1% בהשוואה להכנסות של 129.2 מיליון דולר ברבעון המקביל. בניכוי הוצאות בגין אופציות ומחיקות חד פעמיות, רשמה החברה רווח נקי של 1.2 מיליון דולר או 3 סנטים למניה לעומת רווח נקי של 4.8 מיליון דולר או 14 סנט למניה ברבעון המקביל. אנליסטים חזו לחברה הפסד מתואם של 6 סנטים למניה.

חברת אלביט מערכות קיבלה ממשרד הביטחון הזמנת המשך להפעלת מטוסי הסנונית המשמשים את פרחי טיס בבית הספר לטיסה של חיל האוויר בחצרים. במסגרת הפרויקט, אלביט מערכות תהיה אחראית לתפעול ולתחזוקה, ותפעיל את המטוסים לתקופה של 10 שנים נוספות, החל משנת 2012, ומדי לאחר מועד סיום ההזמנה הנוכחית, תמורת כ-20 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully