וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין עקפה את ארה"ב ביבוא נפט מסעודיה; היבוא לארה"ב בשפל של 21 שנים

סוכנויות הידיעות

22.2.2010 / 18:08

היבוא לארה"ב נפל מתחת למיליון חביות ביום ב-11 החודשים הראשונים של 2009; היבוא לסין חצה רמה זו בדצמבר



יבוא הנפט של ארה"ב מסעודיה, אחד ממקורות הנפט המרכזיים של ארה"ב זה שנים, נפלו בשנה שעברה מתחת לרמה של מיליון חביות נפט ביום, בראשונה זה למעלה מעשנים שנה, בשעה שיבוא הנפט של סין מהממלכה חצה בראשונה את רמת מיליון החביות ביום, דיווח העיתון "פייננשל טיימס".



יבוא הנפט מסעודיה לארה"ב היה ברמה של 998 אלף חביות ביום במהלך 11 החודשים הראשונים של שנת 2009 - הרמה הנמוכה ביותר מאז שנת 1988, לפי נתונים רשמיים. אנליסטים צופים כי נתוני דצמבר יצביעו על המשך מגמת הירידה. מנגד, יבוא הנפט מסעודיה לסין חצה בדצמבר בראשונה את רמת מיליון החביות ביום - לאחר שהיקף יבוא הנפט מהממלכה לסין הוכפל בתוך שלוש שנים.



הירידה ביבוא הנפט מסעודיה לארה"ב נבעה מירידה כללית בביקוש לאנרגיה בכלכלה הגדולה בעולם וכן על רקע התבססות מוגברת על יבוא נפט מקנדה ומאפריקה, ציין הטיימס. מנגד, הצמיחה הכלכלית הגבוהה של סין הובילה להגדלת יבוא הנפט מסעודיה - מגמה שהממלכה מעודדת באמצעות מיזמי זיקוק משותפים.



מוקדם יותר החודש דיווח הטיימס כי סין תפסה את מקומו של האיחוד האירופי בתור שותפת הסחר הגדולה ביותר של איראן. נתונים רשמיים אמנם מצביעים על כך שהאיחוד האירופי עדיין שותף הסחר הגדול ביותר של איראן, עם מסחר כולל של 35 מיליארד דולר ב-2008 לעומת מסחר בהיקף של 29 מיליארד דולר עם סין.



עם זאת, הנתונים הרשמיים מתעלמים מהעובדה שחלק ניכר מהסחר בין איראן לאיחוד הנסיכויות הערביות כולל סחורות שהגיעו מסין או מיועדות לסין, ציין הטיימס, וכאשר מגלמים סחר זה בחישוב, מסתכם היקף הסחר בין סין לאיראן בלפחות 36.5 מיליארד דולר בשנה.



מוקדם יותר החודש גם תפסה סין באופן רשמי את מקומה של גרמניה ב-2009 בתור היצואנית הגדולה בעולם, לאחר שהיצוא מגרמניה נפל בשנה שעברה ב-18.4% לעומת השנה הקודמת - הנפילה החדה ביותר מאז 1950. היצוא מגרמניה הסתכם בשנה שעברה ב-1.12 טריליון דולר, לעומת יצוא של 1.2 טריליון דולר מסין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully