וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר אין הבדל: בקרוב נראה טלוויזיה באינטרנט ולא דרך הכבלים

אמיתי זיו

22.2.2010 / 18:22

דיון חם מתנהל בעולם השידורים על ה-OTT - היכולת להעביר תוכן טלוויזיוני באמצעות רשת האינטרנט הפתוחה



דיון חם מתנהל היום בעולם השידורים על מה שמכונה over the top (ott)- היכולת להעביר תוכן טלוויזיוני באמצעות רשת האינטרנט הפתוחה ולא דרך הכבלים והלווין.



ל-ott יש פוטנציאל לשנות מודלים עסקיים בעולם הטלוויזיה, כאשר בעלי תוכן יוכלו לשדר ישירות לצרכן ולא דרך הכבלים והלווין כפי שהיה נהוג עד כה. דבר דומה קורה עכשיו עם חנות האפליקציות של אפל שהופכת את פעילות התוכן של מפעילות הסלולר ללא רלוונטית. הנושא עלה לדיון בכנס איגוד האינטרנט. מנחה המושב היה גדי תירוש מקרן jvp, אשר הציג נתונים על העלייה במספר מיזמי ה-ott ותחזיות הצמיחה בנושא.



מי שייצג את הדור החדש של הצופים בפאנל הוא איל הרצוג, המייסד של אתר הוידאו מטה-קפה. "לי כמעט אף פעם לא יוצא לראות תוכנית מתי שהיא משודרת, אלא עם כן היא ברקע בזמן שאני במחשב. יש לי מדיה-סנטר בסלון, ומקלדת אלחוטית וזה מאפשר לראות בטלוויזיה תוכן מכל מקור און-ליין. בעקבות כך עם השנים פיתחתי סבלנות מאד נמוכה לפרסומות. המעבר לטלוויזיה רב ערוצית העביר אותנו מערוץ 1 ל-200 ערוצים - כלומר 'כל מה שאני רוצה'. עם ה-vod זה נהיה כבר 'מתי שאני רוצה'. במודל כזה יש רלוונטיות גם לקטעים של דקה או שתי דקות. הקטעים הכי ויראליים שאתה רואה באינטרנט הם קטעים של דקה. בסדר גודל כזה יש מעט משמעות להתגודדות המשפחתית. ההבדל בין מחשב לטלוויזיה הופך ללא רלוונטי”.



מי שעוד דיבר בשבחי ה-ott הוא חגי בראל מחברת אורקה, שנרכשה על ידי פראנס טלקום: "ללא ספק ה-ott הוא איום אבל גם הזדמנות. פראנס טלקום רואה איומים מכל כיוון - נוקיה, גוגל - כולם מתחרים בכולם. הנכסים של החברה זה מותג, תשתיות וקרוב ל-200 מיליון משתמשים עם יחסי חיוב. לאחרונה החברה מתחילה לנצל את יכולות ה-ott. יש לה קרוב ל-2.5 מיליון לקוחות iptv, אבל יש הרבה לקוחות שלא היו יכולים להתחבר בגלל מרחק של ה-adsl. לכן החברה יצאה עם פתרון היברידי שבו הלווין מעביר טלוויזיה רב ערוצית דרך האוויר וה-vod הוא ב-ott. ככה החברה גייסה מיליון מינויים חדשים בשנה לשירות”.



יוני השקס, בכיר מ-nds, נכח גם הוא בדיון וטען שכמו פראנס טלקום\ הרבה ספקיות טלוויזיה מסורתיות מגלות כעת את ה-ott: "השנה הקרובה היא שנת ה-ott. בבת אחת נראה שהמפעילים הגדולים בעולם מתחילים לאפשר ott ללקוחות בזכות קופסאות חדשות. אני מאמין שמפעילות יתנו מענה לא רק לטלוויזיות אלא גם ללאפטופים. המפעילים הקיימים יאפשרו תגמול הולם לכל הגורמים בשרשרת הפצת התוכן".



מי שנשמעו פחות נלהבים הם נציגי הטלוויזיה הרב ערוצית. יורם מוקדי מ-hot אמר: "ה-ott הוא בסך הכל ערוץ הפצה חדש במקום הכבלים והלווין, אבל עדיין הספק צריך לרכוש תוכן, לארוז אותו ולהוציא כסף על הפקות מקור בישראל. בזה אנחנו עדיין מומחים".



יונה ויזנטל, סמנכ"ל התוכן של yes אמר: “אתמול ישבו בארה"ב 60 מיליון איש וראו בשידור חי או את אולמפיידת החורף או את אמריקן איידול, ככה שגם בעידן של טיים-שיפט עדיין יש כוח אדיר לשידור החי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully