וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.די.בי אחראית ל-5% מהתוצר של ישראל

יורם גביזון

23.2.2010 / 7:00

האיש החזק



>> שבע שנים לאחר שרכש את השליטה בחברת אי.די.בי אחזקות, נהפך נוחי דנקנר לאיש החזק במשק. דנקנר הוא הגורם המוביל או הדומיננטי בארבעה ענפים: קמעונאות מזון, ביטוח, סלולר ומלט, כשלפחות באחד מהם, יצרנית המלט נשר, חברה מקבוצת איי.די.בי אחזקות היא מונופול, ובתחום אחר, קמעונות מזון, מעמדה של חברת שופרסל מהקבוצה דומיננטי אף יותר ממה שמשתמע מהנתח שלה (36.8%) בשוק המזון הקמעונאי המאורגן.



דוגמה לכך אפשר היה לראות בפרשת הסדרנות בסניפיה של שופרסל, כאשר קמעונאית המזון הצליחה לכפות על יצרני המזון תנאים מסחריים שישפרו משמעותית את רווחיותה התפעולית.

מחזור המכירות של החברות העיקריות בקבוצת אי.די.בי - 37.8 מיליארד שקל ב-12 החודשים האחרונים - נושק לרף 5% מהתוצר המקומי הגולמי ב-2009.



השליטה של דנקנר בשוק המקומי מתבטאת גם בעובדה שלחברות מקבוצת אי.די.בי יש נוכחות חזקה בשוק האשראי החוץ-בנקאי, באמצעות ההשקעות של משקיעים מוסדיים מקבוצת כלל ביטוח. כך למשל היה לקבוצת כלל ביטוח משקל בהצבעה על אישור הסדר החוב של חברת צים. קבוצת אי.די.בי אחזקות היא גם מהחברות המובילות בשוק החיתום באמצעות כלל חיתום.



לקבוצה גם היה, לפחות עד לא מכבר, קשר חזק במישור הלא פורמלי עם בנק הפועלים, אחד משני הבנקים הגדולים בישראל, באמצעות קשריו האישיים של נוחי דנקנר עם אחיינו דני דנקנר, יו"ר הבנק לשעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully