וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ילדים בני 5 מזמינים תוכני VOD בעצמם"

מאת אופיר בר-זהר

23.2.2010 / 6:59

חמש שנים אחרי ההשקה, מנויי ה-VOD מכניסים לחברת הכבלים 91 מיליון שקל בשנה - לפני הזמנות בתשלום ? מנהלת אגף VOD ב-HOT, נאוה כהן-דיין, מאמינה שהשירות הצליח בזכות הילדים ? על השקת השירות המקביל של חברת הלוויין: "עשינו ל-yes חיים קלים"



>> חברת הכבלים hot חוגגת החודש חמש שנים להשקת שירות vod. לפי נתוני החברה, ב-2009 הזמינו 450 אלף מנויים כ-190 מיליון תכנים בשירות. המשמעות היא שכל מנוי הזמין בממוצע יותר מתוכנית אחת ביום. לדברי נאוה כהן-דיין, מנהלת אגף vod וניו מדיה של hot, ה-vod נמנה על חמשת הערוצים הנצפים ביותר של חברת הכבלים.



ל-hot יש 450 אלף לקוחות vod שמשלמים דמי מנוי של 16.9 שקל מדי חודש, כך שהחברה מכניסה כ-91 מיליון שקל בשנה עוד לפני שנערכה הזמנה אחת בתשלום מן השירות. כהן-דיין אומרת כי החברה מצפה לגידול של כ-15% בשימוש בשירות ב-2010.

לדבריה, מרבית ההזמנות מהשירות ב-2009 היו של תוכן חינמי, אך גם אם מיעוטן היו לתכנים בתשלום, הרי שמדובר בהכנסה של עשרות מיליוני שקלים.



לכהן-דיין אין ספק בנוגע לסיבה והאופן שבו נולדה הצלחת השירות: "הילדים הם המאמצים הכי גדולים של ה-vod, ומי שהביא לתחילת ההצלחה של השירות. משם זה התגלגל לכל המשפחה". לפי נתוני hot, על כל שעה שבה ילדים צופים בתכנים בערוצים הרגילים, הם צופים בשעתיים של תוכני vod. לדברי כהן-דיין, "ילדים בני 5 מזמינים תכנים בעצמם, ובגיל הרבה יותר צעיר כבר יודעים להגיד להורים מה הם רוצים".



כהן-דיין מאמינה כי ל-vod חלק נכבד בהצלחת כוכבי הילדים בישראל, שתכנים שלהם זמינים בשירות. לדבריה, הפופולריות של vod מעניקה לשירות כוח רב: "אני יכולה להרשות לעצמי להצביע על מי יהיו כוכבי הילדים הבאים. אנחנו לא צריכים להישען על כוכבים קיימים, אלא יכולים לבנות אותם בעצמנו".



העתיד: יותר תכנים ייעודיים



במסגרת תפקידה אחראית כהן-דיין על ניהול שלושת ערוצי ה-vod (רגיל, סרטים ויאנג), איתור תוכן ורכישתו, סידור המדפים במערכת והפקות המקור. לדבריה, "יש שילוב של שלושה דברים שהובילו להצלחה - עצם זה שכל התוכן נמצא במקום אחד, שיעור התוכן בחינם וההשקעה בהפקות המקור הייעודיות".



בנוגע להפקה הייעודית של תכנים ל-vod, שאינם משודרים במקביל בערוץ אחר, אומרת דיין-כהן כי "כיום זה אולי נראה מובן מאליו, אבל היו חששות מאוד גדולים. הסדרות 'חצויה' ו'רד בנד' היו סימן שאלה גדול. הצלחנו בקרב הילדים, אבל לא ידענו מה יקרה בקהלים אחרים.



"פחדנו שלהפקה יהיה קשה להצליח בלי תמיכה של ערוץ ליניארי, אבל 'חצויה' נהפך לאחר המותגים החזקים שלנו ב-2009. מסקרים שאנו עושים עולה שזה המותג שהכי חסר לבני הנוער ולגילאי 9 פלוס שהם לקוחות yes".



לדברי כהן-דיין, ב-hot מתכננים להרחיב משמעותית את תחום ההפקה הייעודית ל-vod.



נראה שבישראל עדיין לא התערער כוחם של ערוצי הברודקאסט.



"שיעור הצפייה הממוצע של צופה בישראל גדל והולך, אז מן הסתם כולם מרוויחים - השידור הלינארי, ערצי הברודקאסט וה-vod. כמו כן, הצפייה בברודקאסט היא בפריים טיים. רוב שעות היום הצפייה היא בטלוויזיה הרב-ערוצית".



למה צריך לשלם דמי מנוי גם לפני שהזמנתי משהו?



"תוכן עולה כסף. מנכ"ל החברה בזמנו, רם בלינקוב, חשב שצריך לקחת כסף למנוי וכמעט אף אחד אחר לא הסכים אתו. אבל בזכות הכסף שיפרנו את השירות. אין vod בעולם שבו יש היקף תוכן כמו אצלנו, בטח מבחינת כמות שעות התוכן בחינם".



בגלל זה אתם משקיעים יותר בשיווק ה-vod ולא בממיר המג'יק המקליט?



"הסיבה האמיתית שלא שיווקנו בעבר את המג'יק היא כי התמקדנו במוצר האסטרטגי שלנו, ולא במוצר שיש גם למתחרים. תחושת ההחמצה של לקוחות yes היא על ה-vod - מוצר שהם לא מכירים ורק שומעים עליו מאחרים. בכל העולם תוכן עולה כסף. בשביל לעמוד במודל עסקי צריך לקחת דמי מנוי. בסופו של דבר יש 450 אלף לקוחות שמוכנים לשלם את הכסף הזה ולקבל את התוכן שהוא נותן".



בחודשים הקרובים צפויה המתחרה, חברת הלוויין yes להשיק שירות vod משלה, לאחר שנים שבהן שלטה hot לבדה בשוק. yes התעכבה בהשקת השירות בתחילה מטעמי רגולציה ולאחר מכן בשל בעיות טכניות. "ללא ספק עשינו ל-yes חיים קלים, גם בחינוך השוק וגם ברמה של ספקים שבאמת רוצים להיות שם והחששות שלהם נעלמו", אומרת כהן-דיין על התחרות המתקרבת.



בנוגע לשירות החדש של חברת הלוויין, אומרת כהן-דיין כי "ביס מדובר בטכנולוגיה שונה לחלוטין משלנו, ה-vod שלהם מבוסס על אינטרנט, עם כל הבעיות שבכך, בעוד אצלנו מדובר ברשת פנימית שלנו. נכון לעכשיו, כנראה שיש להם סיבה לעיכוב ההשקה, זה לא יהיה לא מקצועי מצדי להתייחס למוצר שנמצא בשלבי הרצה של פיתוח וגיבוש".



איך אתם נערכים להשקה של yes?



"יש לנו מוצר שעובד חמש שנים ואנחנו נערכים כל הזמן ומשפרים אותו. זה לא שפתאום אנחנו מתעוררים ואומרים 'yes הגיעו'".



כהן-דיין מעידה שההשקעה ב-vod מסתכמת בעשרות מיליונים בשנה, בתוכן ובנושא התשתית והתפעול. בנוגע לרווחיות של המוצר לעומת חברות בחו"ל היא אומרת כי "אנחנו די דומים לחברות אחרות בעולם בתחום הזה, לפחות ממה שאני מכירה, אולי יותר מחלק מהמדינות".



באחרונה הסיר ערוץ 10 את תכניו מה-vod של hot והשאיר כמות מצומצמת בלבד של תכנים בלבד. דיין-כהן אומרת כי אינה מצויה במערך השיקולים של ערוץ 10: "אני מעריכה מאוד את אנשי ערוץ 10 ואת התוכן שלהם, אך אני חושבת שהם עשו טעות. אני מקווה ומאמינה שעוד יחזרו אלינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully