וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן הלייזר שתזהיר נהגים עייפים ושתויים

יואב קווה

23.2.2010 / 6:59



>> ב-25% מהתאונות הקטלניות בישראל היה מעורב נהג שתוי או מסומם. הממשלה משקיעה מיליונים בחינוך ובהסברה, והמשטרה עורכת אינספור מבצעי אכיפה, אבל נראה שהמצב רק מחמיר.

פטנט חדש שהמציא אייל ושדי (38) אמור לסייע במיגור התופעה. הפטנט מבוסס על קרן לייזר שנמצאת בתוך הרכב ומוקרנת לאישון העין. הקרן, שמוקרנת באלומה רחבה למניעת נזק, מודדת את תזוזות האישון. הנתונים מעובדים במחשב שיכול להסיק אם הנהג כשיר לנהיגה לא רק מבחינת אלכוהול, אלא גם מבחינת סמים - שאינם ניתנים לזיהוי בבדיקות משטרתיות בצדי הדרך - וגם מבחינת עייפות.



"הבדיקות הקיימות כיום בעולם הן פולשניות", אומר ושדי. "המשטרה דורשת ממך לנשוף לתוך מבחנה ומדובר במארבים אקראיים". הפטנט של ושדי אמור להשתלב המערכת ההנעה של הרכב. במידה שהמערכת תגלה שהנהג לא כשיר לנסיעה, הנעת המנוע לא תתאפשר. כנ"ל בהמשך הנסיעה: במידה שהנהג שתה או צרך סמים, יוכל המכשיר לשלוח אזהרה לנהג והודעת טקסט לטלפונים סלולריים של קצין הרכב של החברה (או ההורים במקרים של נהג צעיר) ואפילו למשטרה.



מערכת כזאת צפויה לעורר התנגדות מצד הציבור. אף אחד לא רוצה פיקוח בנוסח האח הגדול.



ושדי: "ממה שאני שומע בשנים האחרונות, הורים לנהגים חדשים פשוט לא נותנים להם בסופי שבוע את הרכב. כלומר, יש דרישה למשהו שיבטיח נסיעה בטוחה".



מתי נראה את הפטנט הזה מיושם?



"הפטנט נרשם וכעת אני בשלב של גיוס כסף לקראת בניית אב-טיפוס ושיווק. אני מעריך שבשלב הראשון יהיה קושי רב להיכנס ליצרניות הרכב, ולכן אני מכוון לספקי משנה בשוק התוספות שמורכבות במכונית לאחר גמר הייצור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully