וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הנדל"ן פורטפוליו גרין של רואימי וויסברג תתמזג עם קולפלנט

מיכאל רוכוורגר

23.2.2010 / 6:59



>> חברת הנדל"ן פורטפוליו גרין, שבשליטת אבי רואימי ורון ויסברג, הודיעה אתמול על עסקה שבה תמוזג לתוך חברת הביומד קולפלנט, באמצעות החלפת מניות, כך שלקולפלנט יוקצו 71% ממניות פורטפוליו גרין. האחזקות של רואימי וויסברג יחד דוללו ל-12.5% והם איבדו את השליטה בחברה. יתר המניות יוחזקו בידי הציבור.

רואימי וויסברג מימשו באחרונה מניות פורטפוליו גרין בכ-13 מיליון שקל. על רקע המיזוג קפצה מניית פורטפוליו גרין ב-60% בימים האחרונים לשווי חברה של כ-30 מיליון שקל. לצורך העסקה הוערך שוויה של קולפלנט ב-146 מיליון שקל.



קולפלנט פיתחה קולגן אנושי איכותי בצמח הטבק לשימושים בתחום האורתופדי והאסתטי, והיא מייצרת אותו בחממה באצבע הגליל. קולגן הוא רקמת חיבור המשמשת לשחזור איברים, לבניית רקמות לצרכים אורתופדיים ואסתטיים ולשחזור עצם. הקולגן, שהוא מולקולה חלבונית ארוכה ומורכבת, נפגע כתוצאה מתהליכים סרטניים, זקנה ופציעות. הטכנולוגיה של קולפלנט לייצור קולגן נחשבת זולה ובטוחה יותר משיטות אחרות של הנדסה גנטית, כמו באמצעות תאי יונק או בקטריות.



רואימי וויסברג ירכשו מפורטפוליו גרין קרקע בלוס אנג'לס תמורת 13 מיליון שקל, שעליה מתוכננות לקום 86 יחידות דיור בהשקעה של 35 מיליון דולר.



עם בעלי מניות הגדולים של קולפלנט נמנים חממת מיט"ב שבשליטת חברת ביומדיקס (8%), קרן פונטיפקס (8%), ספירהד של ביומדיקס (13%), מורי ארקין, המדען הראשי, יישום ומודגל.



מהדו"חות ל-2009 שפירסמה אתמול פורטפוליו גרין עולה כי שווי הקרקע הופחת ב-2 מיליון דולר ל-3.7 מיליון דולר. פורטפוליו גרין סיימה את 2009 בהפסד נקי של 7 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully