וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיר שמיר דוחה את הנפקת הפעילות בהודו בכמה חודשים

מיכאל רוכוורגר

23.2.2010 / 6:59



>> מבטח שמיר, הנמצאת בשליטתו של מאיר שמיר, דיווחה אתמול על הדחיית ההנפקה המתוכננת של החברה המוחזקת ג'רביניה המרכזת את פעילותה בהודו בתחום הנדל"ן, המלונאות והתקשורת. מבטח שמיר מחזיקה ב-35% מג'רביניה.

הנפקת ג'רביניה בבורסה בתל אביב היתה אמורה להתבצע על סמך הדו"חות הכספיים לרבעון השלישי של 2009, כלומר היתה אמורה לצאת לפועל עד סוף השבוע, אך בחברה לא הספיקו להשלים את התשקיף. ל-themarker נודע כי אחת הסיבות לדחיית ההנפקה נובעת מכך שג'רביניה לא השלימה את הערכות השווי של פעילות המלונאות. כמו כן לא ברור אם פעילות זו תוכנס לתוך ג'רביניה לצורך ההנפקה. הערכת השווי מתבצעת על ידי מעריכי שווי בינלאומיים מלונדון.



טיוטת התשקיף החדשה תתבסס על הדו"חות הכספיים לכל 2009, כך שניתן יהיה לבצע את ההנפקה עד סוף מאי 2010. לפי התכנון המקורי, ג'רביניה התכוונה להנפיק בהנפקה ראשונה לציבור 10%-15% ממניותיה לפי שווי של 100-120 מיליון דולר לפני הכסף, כלומר לגייס 10-20 מיליון דולר. את ההנפקה אמורים להוביל כלל פיננסים חיתום, לידר שוקי הון וחתמים נוספים. ההנפקה עשויה לכלול גם הנפקת אג"ח.



ג'רביניה נכנסה לפעילות בתחום המלונאות בהודו (26%) עם רשת מלונות acor והשקיעה עד כה בפעילות זו כ-25 מיליון דולר. ג'רביניה רכשה ארבעה בתי מלון בערים צ'נאי, מומבאי, פונה וגואה. כמו כן רכשה ג'רביניה לפני כשנתיים כ-1,100 דונם בצ'נאי בהשקעה של 27 מיליון דולר, ובכוונתה להקים מתחם מגורים, משרדים ומסחר.



פעילות התקשורת של ג'רביניה מבוצעת באמצעות טאואר ויז'ן הפרטית העוסקת בפיתוח, הפעלה, תחזוקה, ניהול והחכרה של תשתיות פסיביות לרשתות סלולר ולרשתות אחרות בהודו, ובונה בה מגדלי תקשורת בעבור כל מפעילי הסלולר הפעילים בהודו. טאור ויז'ן משלימה הנפקה פרטית של 190 מיליון דולר לפי שווי של 400 מיליון דולר, כך שאחזקתה של ג'רביניה תדולל ל-10%.



ממבטח שמיר נמסר בתגובה: "לאור ריבוי החומר הרלוונטי לתשקיף, לא היה ניתן להשלים את התהליך בלוח הזמנים הנדרש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully