וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל רוצה להוריד את מחירי תכניות הטלוויזיה באייטיונס בחצי ל-99 סנט

ניו יורק טיימס

23.2.2010 / 10:11

רשתות הטלוויזיה חוששות מהתכנית להורדת המחיר, אך טרם פסלו את הרעיון



בוחנת אפשרות להוריד את מחירי תוכניות הטלוויזיה המשווקות ב-itunes בחצי - מ-1.99 דולר ל-99 סנט. החברה עורכת ניסוי שיבדוק האם הורדת המחיר תביא לגידול במכירות שיפצה על ההורדה. זאת בניסיון להביא לגידול במכירות, במיוחד לקראת ההשקה הצפויה של מחשב הטאבלט שלה, ipad.



מנכ"ל רשת הטלוויזיה הגדולה בארה"ב, cbs, אמר בשבוע שעבר כי בעתיד חלק מתכניות הרשת יתומחרו בפחות מדולר. אך חלק מבכירי עולם הטלוויזיה מתנגדים להורדת מחירים. הפקת תכניות טלוויזיה היא עסק יקר, וחברות רבות חוששות כי הורדת מחירים ב-itunes, החנות המקוונת של אפל, עשויה לאיים על הסכמי השידור שלהן עם חברות כבלים וחברות הפצה אחרות.



עם זאת, רשתות הטלוויזיה גם אינן רוצות להתעלם מ-125 מיליון לקוחות אייטיונס שבבעלותם כרטיסי אשראי והם מוכנים לשלם. "אנחנו מוכנים לנסות כל דבר, אבל מילת המפתח כאן היא 'לנסות'", אמר בכיר באחת מרשתות הטלוויזיה שביקש להיוותר בעילום שם כיוון שהחברה שלו לא מוסרת תגובה רשמית בנוגע למגעים עם אפל.



על חברות הטלוויזיה להתמודד עם שאלת תמחור התכניות שלהן באינטרנט על כל פנים. רבים משלמים עבור שידורי טלוויזיה באמצעות שירותי הכבלים או הלוויין שלהם, ותכניות רבות ניתנות לצפייה בחינם באתרי האינטרנט שלהן או באתרים ייעודיים כמו הולו (hulu).



אפל הוסיפה ב-2005 תוכניות טלוויזיה לאייטיונס, שעד אז שיווקה רק מוסיקה, ומכרה פרקים מהתכניות "אבודים" ו"עקרות בית נואשות" של רשת abc ללא פרסומות תמורת 1.99 דולר לפרק – כפליים ממחיר של שיר בחנות. במהרה התרחב היצע התכניות בחנות וכלל את מרבית ספקיות הטלוויזיה, כאשר אפל מתעקשת על מחיר אחיד של 1.99 דולר לפרק. nbc יוניברסל זעמה על מדיניות התמחור הנוקשה, והסירה את תכניותיה בסוף 2007, אך לאחר 9 חודשים חזרה, כאשר אפל הקלה את מבנה התמחור.



רוב התוכניות עדיין נמכרות במחיר האחיד של 1.99 דולר או 2.99 דולרים לתכניות ב-hd (רזולוציה גבוהה) - בין אם מדובר בתכנית חדשה באורך שעה או בסיטקום בן 5 שנים של חצי שעה. מחירי הסרטים גמישים יותר.



אך אייטיונס נותרה בעיקרה חנות מוסיקה. עד כה, הורידו צרכנים כמעט 10 מיליארד שירים, אך רק כ-375 מיליון פרקי טלוויזיה. להערכת אנליסטים, הכנסות רשתות הטלוויזיה מאייטיונס היו שוליות עבור המפיקים והמפיצים. "זו עדיין נישה בשוק", אומר דאג מיצ'לסון, אנליסט טלוויזיה בדויטשה בנק, והוסיף כי החנות המקוונת של אפל וחנויות מקוונות מתחרות הן למעשה הרחבה של מכירות הדי-וי-די של תכניות הטלוויזיה.



בנפרד, הציעה אפל לכמה רשתות לשווק דרכה מנוי לכמה תכניות טלוויזיה פופולאריות יחדיו, במחיר שלפי דיווחים נקבע כ-30 דולר לחודש. יש המעריכים כי השירות יהווה איום ישיר על חברות הכבלים והלוויין. לפי דיווחים, כמה מבכירי הטלוויזיה הגיבו בבעתה, אך לא דחו את ההצעה על הסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully