וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסמכים פנימיים חושפים: טויוטה חסכה 100 מיליון דולר על ידי הגבלת החזרת דגמי קמרי ולקסוס

ניו יורק טיימס

23.2.2010 / 10:54

מדובר במצגת חשאית שהעבירה טויוטה לרגולטור האמריקאי ביולי 2009, בה צוינו ה"ניצחונות הרגולטוריים" שלה



טויוטה העריכה כי חסכה 100 מיליון דולר על ידי ניהול משא ומתן עם הרגולטורים בארה"ב להגבלת החזרת המכוניות מדגמי קמרי ולקסוס משנת 2007 בשל ההאצה הפתאומית בדוושת הגז - אותה בעיה אשר הביאה להחזרתם של מיליוני כלי רכב של טויוטה למוסכים, לפי מסמכים שהועברו לקונגרס האמריקאי בסוף השבוע.



ההערכות נכללו במצגת חשאית שהעבירה טויוטה לרגולטור האמריקאי ביולי 2009, בו ציינה את ה"ניצחונות הרגולטוריים" של החברה. המצגת היא בין אלפי המסמכים שהועברו לקונגרס האמריקאי, שיערוך שימוע במהלך השבועיים הקרובים בנוגע לבעיות הבטיחות של טויוטה.



מאז הסתיו האחרון השיבה טויוטה למוסכים למעלה משמונה מיליון מכוניות ברחבי העולם, בין היתר בעקבות תלונות בנוגע להאצה פתאומית של דוושת הגז. החברה הפסיקה באופן זמני למכור ולהרכיב דגמי מכוניות בארה"ב ובקנדה אשר היו מעורבים בהחזרה למוסכים, והסוכנויות החלו בתיקון דגמים שעלולים להיות מושפעים מהתקלה.



טויוטה, אשר הודיעה בנוסף על החזרות דגמים אחרים למוסכים בשל כשלים נוספים, העריכה כי החזרות המכוניות למוסכים יעלו ל-2 מיליארד דולר, כולל התיקונים והירידה במכירות.



המצגת של טויוטה הוכנה בקיץ האחרון, כאשר יושימי אינבה, נשיא החטיבה האמריקאית של החברה, היה בוושינגטון למפגש עם הצוות שלו. אינבה הוא בין הבכירים הצפויים להעיד מול הקונגרס האמריקאי השבוע. המסמכים פורסמו לראשונה ביום ראשון על ידי העיתון "דטרויט ניוז".



במסמכים, בכירים מטויוטה אמרו כי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בארה"ב, אשר חוקרת תלונות בנוגע לכשלים במכוניות, הפכה רגישה יותר לביקורות מצד הציבור והקונגרס, פותחת יותר חקירות ומאלצת יותר יצרניות להחזיר מכוניות למוסכים.



עם זאת, החברה הודיעה כי הצליחה "להשיג תוצאה טובה והכרעה לטובת טויוטה". בין הפסיקות שהיו לטובת טויוטה ציינה החברה כי הצליחה לשאת ולתת עם הרשות בנוגע לתלונות על "תקיעות" של דוושת הגז בגדמי קמרי ולקסוס es350 משנת 2007.



במסמך טויוטה הודיעה כי ניהלה משא ומתן על החזרת ציוד מבלי למצוא כשלים, דבר אשר חסך לחברה 100 מיליון דולר. במקום להחזיר את הדגמים לתיקון הבעיה, טויוטה החזירה 55 אלף מכוניות כדי להחליף את השטיחון מתחת לרגלי הנהג - אשר החברה טענה כי הוא יכול להיות הגורם לתקיעות הדוושה אם הוא נתקע מתחתיה.



בנוסף, החברה דיווחה במצגת כי הצליחה להתחמק מחקירה בנוגע לדגמי טקומה - משאית קלה - אשר אזור המטען שלה עלול להיות מושפע מחלודה. טויוטה הציעה לתקן או להחליף כמה דגמים שנבנו בשנים 1995-2004, והודיעה כי חסכה מיליוני דולרים על ידי דחייתם של חוקי בטיחות הנוגעים לדגמים אחרים.



בהודעה שפירסמה טויוטה ביום ראשון נאמר: "המחויבות הראשונה שלנו היא ללקוחות, ולהסיק משהו אחר על בסיס מצגת פנימית אחת יהיה טעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully