וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים חסמו את בניין הבורסה באתונה במחאה על פעולות הממשלה

סוכנויות הידיעות

23.2.2010 / 11:43

המסחר בבורסה היוונית מתנהל בצורה מקוונת; הבורסה יורדת ב-0.1%



חברים בארגוני סחר ביוון חסמו את הגישה לבורסת המניות באתונה, במחאה על הקיצוצים עליהם הודיעה ממשלת יוון במטרה להקטין את הגירעון התקציבי.



יורגוס פרוס אחד ממארגני השביתה, אמר כי הממשלה היוונית פוגעת בבעלי ההכנסות הנמוכות ביוון בצורה בלתי הוגנת: "בניין הבורסה לא ייפתח היום. אנחנו מאמינים שמדדי השוק - מדד של צמיחה - צריכים לעצור גם היום".



מארגני המחאה, בעידודה של מפלגת הקומוניסטים היוונית, הודיעו כי הם מתכוונים להמשיך ולחסום את הבורסה, אך מנהלי הבורסה הודיעו כי המסחר מתנהל היום כרגיל הודות למסחר המקוון. כעת יורדת בורסת אתונה ב-0.1%.



חסימת בורסת המניות היוונית מגיעה 24 שעות לפני פתיחתה של שביתה כללית של ארגוני העובדים ביוון. השביתה צפויה לעכב את השירותים הציבוריים במדינה ולקרקע טיסות.



ב-11 בפברואר נערכה השביתה הכללית הראשונה בסדרת שביתות ביוון נגד צעדי הקיצוץ הקשים שהוטלו על ידי הממשלה, אשר מנסה להיחלץ מהמשבר הכלכלי המאיים על אירופה. המדינה שותקה כשחוואים חסמו דרכים וכל נמלי התעופה, והשירותים הציבוריים נסגרו.



השביתה היא הפרק הנוכחי בסיפור ארוך. שנים של בזבוז פרוע, הלוואות בריבית נמוכה, אי ביצוע רפורמות פיננסיות ושחיתות עמוקה הותירו את יוון חשופה לנזקי המשבר הכלכלי. הממשלה הסוציאליסטית בראשות יורגוס פפנדריאו, ירשה חלק גדול מהמשבר עם עלייתה לשלטון באוגוסט, אך כמעט לא עשתה דבר לתיקון המצב, מאחר שהסוציאליסטים הבטיחו במסע הבחירות לא לקצץ בהוצאות הממשלה.



כעת נאלץ פפנדריאו להפר את ההבטחה. הוא העלה את המסים על הדלק, הטבק והאלכוהול ואת גיל היציאה לפנסיה בשנתיים, ובעיקר הודיע על קיצוצי שכר במגזר הציבורי ועל תקנות חדשות ונוקשות נגד משתמטים מתשלום מסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully