וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנדל"ן בהונג קונג ממשיך לפרוח: קבלנית נדל"ן מכרה בסוף השבוע 900 דירות ב-540 מיליון דולר

סוכנויות הידיעות

23.2.2010 / 11:56

מחירי הבתים בהונג קונג עלו ב-29% ב-2009; הממשלה ניסתה לרסן את העליות במס על מכירת נכסים יקרים



שוק הנדל"ן בהונג קונג ממשיך לפרוח: סאן הונג קאי פרופרטיז, קבלנית הנדל"ן הגדולה בעולם במונחי שווי שוק, הצליחה למכור בסוף השבוע האחרון 900 דירות בהונג קונג, בסכום כולל של 4.2 מיליארד דולר הונג קונגי (540 מיליון דולר).



הדירות נמכרו במחיר ממוצע של 7,480 דולר למ"ר, הרבה מעל המחיר הממוצע ששילמו רוכשי דירות בהונג קונג לפני שנה, אשר עמד על 4,156 דולר למ"ר - כך לפי בלומברג.



מחירי הבתים בהונג קונג עלו ב-29% במהלך 2009, מה שעורר חששות מכך שמתפתחת בועת נדל"ן בעיר. בסתיו האחרון מכרה חברת הנדל"ן הנדרסון לנד דיוולופמנט, דירת שישה חדרים במחיר של 439 מיליון דולר הונג קונגי (56.6 מיליון דולר) – מחיר שיא עבור בתים באסיה.



לפי נתוני חברת הנדל"ן סנטליין, מי שמניע את מרבית הפעילות הם לקוחות מסין, אשר מהווים 20% ממכירות בתי המגורים היוקרתיים בהונג קונג. ואולם העליות במחירי הבתים אינן צפויות להמשך לנצח, ומומחי נדל"ן טוענים כי בקרוב יתחילו המחירים להתמתן. "תיקון צפוי להתרחש בנקודה כלשהי. קצב עליית מחירי הנדל"ן בהונג קונג בוודאי יאט ב-2010", אמר ג'סטין צ'יו, בכיר בחברת צ'יונג קונג הולדינגס, לבלומברג.



כדי למתן את הזינוק בשוק הנדל"ן ואת פעילות הספקולנטים, הטילה באחרונה הממשלה בהונג קונג מס מיוחד על מכירה של נכסים ששוויים מעל ל-2.7 מיליון דולר. עם זאת, המכירות האחרונות, כמו זו של סאן הונג קאי פרופרטיז, מצביעות על כך שבשוק הנדל"ן כנראה לא מתרשמים מהמס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully