וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופסור גרמני לכלכלה מאיים לתבוע את האיחוד האירופי במידה שיעניק סיוע פיננסי ליוון

רויטרס

23.2.2010 / 13:21

הכלכלן, וילהלם הנקל, ניסה ביחד עם עמיתיו למנוע את כינונו של איחוד מוניטרי באירופה ב-1998



פרופסור גרמני לכלכלה, אשר ידוע כמבקר חריף של גוש היורו, איים כי ינקוט בצעדים משפטיים במידה שמדינות האיחוד האירופי יסייעו ליוון, כך דיווח העיתון הכלכלי הגרמני "הנדלסבלאט".



וילהלם הנקל, אשר ב-1998 ניסה ללא הצלחה למנוע את כינונו של איחוד מוניטרי באירופה בעתירה שהגיש עם שלושה מעמיתיו לבית המשפט לחוקה בגרמניה, אמר כי הוא וחבריו מוכנים לעשות זאת שוב. "ארבעתנו החלטנו על כך", אמר הנקל בן ה-81 בראיון לעיתון, והוסיף כי ייתכן שהם אף יפנו לבית הדין הגבוה לצדק של האיחוד האירופי.



"האיסור על סיוע של האיחוד האירופי ליוון הוא ברור מאוד, ולא ייתכן שהבנק המרכזי של אירופה ייהפך לבנק לנכסים רעילים", אמר הנקל. מומחים נוספים הטילו ספק בחוקיות הסיוע האפשרי ליוון, אולם אחרים טענו כי המכשול העיקרי לסיוע הוא פוליטי.



הנקל התייחס לסעיף באמנת האיחוד האירופי, לפיו האיחוד וכל אחת מחברותיו "לא יערבו לממשלות אחרות או יטלו על עצמן את חובותיהן", אולם פרשנות הסעיף באמנה שנויה במחלוקת. סעיף אחר מתיר למועצת האיחוד האירופי להבטיח סיוע "במידה שמדינה חברה נמצאת בקשיים או תחת איום רציני, בשל אסון טבע או נסיבות יוצאות דופן שאינן בשליטתה".



בסוף השבוע האחרון דיווח השבועון הגרמני "דר שפיגל", כי משרד האוצר של גרמניה מרכיב תוכנית סיוע, במסגרתה המדינות השותפות למטבע היורו יספקו סיוע בשווי 25-20 מיליארד יורו (33.7-27 מיליארד דולר) ליוון. אולם אתמול הכחישו הנציבות האירופית ומשרד האוצר הגרמני את הדיווח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully