וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה נגד עיריית ת"א: הציגו התקציב העירייה בצורה נוחה לעיבוד

ליאור דטל

23.2.2010 / 16:04

עתירה נגד עיריית ת"א: הציגו את תקציב העירייה בצורה נוחה לעיבוד. העתירה הוגשה לאחר שהעירייה סירבה להעביר פירוט התקציב בקובץ שניתן יהיה לעבד, להשוות ולהציג בגרפים בציבור

סיעת עיר לכולנו מעיריית תל אביב והתנועה לחופש המידע הגישה עתירה מנהלית נגד עיריית תל אביב בבקשה להורות לעירייה למסור להם את תקציב העירייה לשנת 2010, בהיקף 4.5 מיליארד שקל, בקובץ מחשב (כמו באקסל), הכולל מסד נתונים, כך שהוא יהיה ניתן לעיבוד ובחינה על ידי התושבים. זאת, כשלטענת העותרים קיים קושי רב לבחון את הצעת התקציב המפורסמת כיום באתר העירייה, המפורט על פני 556 עמודים ו-966 נושאים. לפי העותרים, קובץ כזה כבר קיים בעירייה ונעשה בו שימוש, ולכן אין סיבה שלא להציג אותו בפני הציבור.

העתירה הוגשה לבית המשפט לעניינים מינהליים בתל אביב באמצעות עו"ד סהר פלד ועו"ד בעז בן-צור. בנוסף ביקשו העותרים לחייב את העירייה בהוצאות העותרים.

העתירה הוגשה לאחר שהעירייה סירבה במספר הזדמנויות לבקשתו של חבר מועצת העיר מטעם עיר לכולנו, ד"ר נח עפרון, לקבל את פירוט התקציב בקובץ מחשב שניתן יהיה לעבד, להשוות ולהציג בגרפים בציבור. לפי העתירה, עפרון פנה לראשונה לעירייה בסוף 2009 ואף אסף חתימות מ-1,500 תושבי העיר אך נענה כי לא ניתן למסור את הקבוץ בגלל שמדובר "במדיניות הנמצאת בשלבי עיצוב, בפניות אחרות בהזדמויות אחרות הבקשה נתקלה בסירוב בגלל שמדובר על מידע "מדיונים פנימיים", וכן מכיוון שתקציב העירייה פורסם בקובץ טקסט באתר העירייה.

"לא קיים טעם של ממש להימנע מפרסום המידע, אשר הדרישה לקבלו מעוגנת היטב בחוק ובהלכה הפסוקה", נכתב בעתירה. קשה להלום נושא לגביו קיים עניין ציבורי רב יותר, אשר מצדיק את פרסומו ברבים ורלוונטי יותר לחיי התושבים".

מנכ"ל התנועה לחופש המידע, רועי פלד, אומר כי ניצחון בעתירה יחייב גם את הרשויות האחרות בישראל להציג את המידע על תקציבם בצורה נוחה לעיבוד.

"הערך והכוח של המידע עולה בשיעור ניכר אם הוא ניתן לעיבוד", אומר מנכ"ל התנועה לחופש המידע, רועי פלד. "מי שרוצה להסתכל על המידע בצורה יעילה ואינטלגנטית צריך לעבד אותו ולחשב אותו. אין שום סיבה לא לאפשר לכל מי שרוצה להסתכל ולהשוות את המידע.

תגובתה של עיריית תל אביב טרם נמסרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully