וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תדמור "ככל שיחפשו יותר גז -ימצאו יותר"

ליאור זנו

23.2.2010 / 15:21

בדיון מיוחד בנושא קידוחים בוועת הכלכלה של הכנסת אמר עוד מנכ"ל ישראמקו: ישראל עדיין לא ביססה את מעמדה כמדינת נפט וגז, הדרך עוד ארוכה, צפויות לנו אכזבות רבות

בכירי ענף חיפושי הגז והנפט הגיעו היום לדיון בוועדת הכלכלה, שעסק בעדכון חקיקה בנושאי חיפושי הגז והנפט. בדיון שנערך ביוזמת ח"כ כרמל שאמה, נדונה סוגיית הגדלת התמלוגים שמשלמות החברות שמוצאות נפט או גז בכמות מסחרית למדינה, והשינוי האפשרי במנגנון ההקצאה של רישיונות החיפוש.

בין הנוכחים בדיון, מנכ"ל דלק אנרגיה גדעון תדמור, שמואל בקר וטוביה לוסקין מגבעות עולם, צחי סולטן ממודיעין, יוסי לוי מישראמקו וג'קי בן זקן ממנופים. הדיון היום היה ראשוני, והקרבות ישמרו ככל הנראה לדיונים הבאים.

גדעון תדמור, מנכ"ל דלק אנרגיה אמר: "זכיתי להיות מעורב בשתי תגליות משמעותיות - תטיס בשנת 2000 ותמר בינואר 2009. כולנו צריכים לברך על כך רק בזכות עובדה זו יש פתאום התעניינות כל כך גדולה בזכויות האלה. בפעם האחרונה שביקשנו היתרי חיפוש עמדנו בתור לבד".

עוד הוסיף: "זו תעשיה עם סיכון גבוה, ככל שיחפשו יותר גם ימצאו יותר. ניסיוני ב-20 השנים האחרונות לימד אותי כי צריך מישהו עם יכולת כלכלית מוכחת וניסיון מקצועי. רק השילוב של שני אלו יביא להצלחה ולמציאת מקורות אנרגיה מסחריים. האינטרס הציבורי הוא לא לתת את הרישיונות למי שהציע 5 מיליון דולר יותר, אלא לזה שיוכל להביא את ההצלחה".

"איך להתייחס לעסק הזה בחרדת קודש. יש כאן תעשיה צומחת. היציבות והמקצועיות הם הגורמים הקריטים כדי שאנשים ימשיכו ויחפשו ולא יברחו כמו שהם ברחו לפני 10 שנים, והפסדנו 10 שנים בדרך" התריע תדמור.

יוסי לוי מנכ"ל ישראמקו אמר, כי "שותפות ישראמקו פעילה מאז סוף 1989 והיתה מעורבת במרבית הקידוחים שנעשו בים התיכון, בהשקעה של למעלה מ-200 מיליון דולר. בשלושה מתוך קידוחים אלו- אור, תמר ודלית - התגלה גז. במשך כל השנים הללו לא הרמנו ידיים כשמרבית הקידוחים היו יבשים. אנחנו היינו היחידים בתמר מההתחלה עד הסוף. הסיכון היה גדול מאוד וסכום ההשקעה היה גבוה. גם בי.ג'י. שהייתה שותפתנו חששה להיכנס להשקעה. אנחנו היחידים שהאמנו בו".

לוי פנה אל אנשי העסקים ה"חדשים" בעסקי החיפושים ואמר: "אני רוצה להבהיר שתגליות הגז האחרונות עדיין לא ביססו את מעמדה של מדינת ישראל כמדינת נפט וגז. הדרך עוד ארוכה. אנחנו עדיין לא ערב הסעודית ובדרך צפויות לנו אכזבות רבות, אני מזהיר את החדשים שפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully