וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרכז מחקר ממשלתי יבדוק כיצד ניתן להקטין את החשיפה לקרינה בלתי מייננת

דניאל שמיל

23.2.2010 / 15:25

מרכז מידע חדש יבדוק את ההשפעה של קרינה מטלפונים ניידים, אנטנות סלולריות, רשתות חשמל, מכוניות ועוד



הקרינה ממכוניות היברידיות נמצאת במוקד ההתעניינות הציבורית בימים האחרונים. זאת לקראת פרסום מסקנותיה של ועדת הבדיקה של המשרד להגנת הסביבה, בנושא קרינה ממכוניות היברידיות. כעת מתברר כי ההמלצות להימנע מקרינה יורחבו לתחומים נוספים, ובהם גם טלפונים סלולריים.



היום מפרסם המשרד להגנת הסביבה כי בחקר העניין יעסוק מרכז מידע חדש, אשר יבדוק את ההשפעה של קרינה בלתי מייננת על בריאות הציבור. בין היתר, תיבדק קרינה מטלפונים ניידים, אנטנות סלולריות, רשתות חשמל, מכוניות ועוד.



ההחלטה התקבלה על ידי ועדת השרים למדע וטכנולוגיה, בעקבות יוזמה של המשרד להגנת הסביבה ומשרד המדע. למרכז יינתן תקציב שנתי של מיליון שקל, והמטרה מוגדרת כ"הערכה כיצד ניתן להקטין את חשיפת הציבור לקרינה בלתי מייננת שעלולה להזיק לבריאותו, על-בסיס סקירת הידע העולמי הקיים וייצור של ידע חדש".



"מרכז הידע נועד לספק מידע מאוזן ובלתי תלוי כמענה לדאגה הציבורית מפני הסכנות שבקרינה מגורמים כגון קווי מתח גבוה, רשתות סלולריות ואחרים. במהלך השנה הקרובה נגבש את צוות המומחים של המרכז והוא יחל בעבודתו, במטרה להסדיר את התחום ולדאוג לבריאות הציבור בהקטנת החשיפה למקורות קרינה שעלולים להזיק", אמר השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן.



העובדה שמרכז המידע מתבסס על ההנחה כי קרינה בלתי מייננת היא מסוכנת - וכי עליו להמליץ כיצד להימנע ממנה - רומזת על ההחלטה של המשרד להגנת הסביבה בנוגע למכוניות היברידיות. גם במכוניות אלה יש קרינה בלתי מייננת, וגם ממנה כדאי להימנע, זאת לפי עמדת המשרד. ואולם, ייתכן שבזמן קצר, חשיפה לקרינה ברמה הקיימת במכוניות היברידיות אינה מהווה סיכון, והמלצות הוועדה יהיו להגביל את משך השהייה במכוניות היברידיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully