וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מארח: מנכ"לים של חברות גדולות בארה"ב הוזמנו לארוחת ערב בבית הלבן

סוכנויות הידיעות

23.2.2010 / 16:44

כחלק מסדרת אירועים שעורך הממשל באחרונה בניסיון לחזק את קשריו למגזר העסקי



נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הזמין למעלה מתריסר מנכ"לים של חברות גדולות בארה"ב, ביניהם ג'יימי דימון, מנכ"ל ג'יי פי מורגן צ'ייס, ומנכ"ל ורייזון, איוון זיידנברג, לארוחה חגיגית בבית הלבן היום בערב.



המנכ"לים, אשר נמצאים בוושינגטון לרגל כנס של "השולחן העגול" (business roundtable), איגוד של מנהלי כמה מהחברות הגדולות בארה"ב. אובמה, שאנשיו פועלים בימים אלה לשינוי התפיסה לפיה הוא "אנטי וול סטריט", ינאם מחר בפני הקבוצה. "כמו במקרים רבים של יחסים טובים, לא תמיד ניתן להסכים על כל דבר", אמר דובר הבית הלבן, רוברט גיבס, בנוגע ליחסיו של הנשיא עם המגזר העסקי.



רשימה חלקית של מנכ"לים נוספים אשר מוזמנים לארוחת הערב, שתיערך היום ב-18:45 (לפי שעון החוף המזרחי), כוללת את מנכ"ל האניוול דיוויד קוט, מנכ"לית זירוקס אורסולה ברנס, מנכ"לית פפסיקו אינדירה נואי ומייקל דיוק, מנכ"ל וול מארט, לפי בלומברג.



בשבוע שעבר אמר בכיר בממשל האמריקאי לבלומברג, כי דיוויד קוט מהאניוול הוא אחד המועמדים של אובמה לנציבות הגירעון התקציבי החדשה שמקים הממשל. לדברי הבכיר, קוט וזיידנברג הם בין המנכ"לים שאובמה ובכירי הממשל מעריכים.



ארוחת הערב היום היא האחרונה בסדרת ארוחות ואירועים פרטיים שערך הממשל האמריקאי למנכ"לים, מאז אמצע השנה שעברה, כחלק מניסיונו לבסס את קשריו לקהילה העסקית. בתחילת החודש נפגשו יועצתו הבכירה של אובמה ואלרי ג'רט וראש הצוות של הבית הלבן רם עמנואל, עם מנכ"לים של חברות, ביניהם סטיב באלמר ממיקרוסופט וג'ון צ'יימברס מסיסקו.



במגזר הפיננסי בארה"ב רווחת התפיסה לפיה אובמה אינו מחבב את בכירי עולם העסקים, במיוחד לאחר שיצא נגד הבנקים הגדולים בוול סטריט וכינה את בכיריהם "חתולים שמנים". בסקר של בלומברג בינואר אמרו 77% מהמשקיעים בארה"ב כי הנשיא האמריקאי נראה בעיניהם "אנטי-עסקי". בכירים בממשל מעריכים כי בנאומו מחר יתייחס אובמה לתפיסה זו וידגיש את חשיבותם של המנכ"לים והשפעתם על מדיניותו הכלכלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully