וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלי הכספים אוהבים את סטנלי פישר: 100% מהם מעוניינים לראותו ממשיך לכהונה שנייה כנגיד בנק ישראל

טל לוי

23.2.2010 / 17:05

73% מה-CFOs חושבים שמדיניותו של פישר תרמה רבות ליכולתה של ישראל להתמודד עם המשבר הפיננסי העולמי



100% מסמנכ"לי הכספים מעוניינים לראות את נגיד בנק ישראל ממשיך לכהונה שנייה. כך עולה מסקר שערך פורום ה-cfo ששאל "האם אתה חושב כי, לטובת כלכלת ישראל, על פרופ' סטנלי פישר להמשיך לכהונה שנייה כנגיד בנק ישראל?".



הסקר נערך בתאריך 21 בפברואר 2010 ולקחו בו חלק 120 מנהלי כספים בכירים החברים בפורום. מבין משתתפי הסקר, 42% מהמשיבים הם cfos בחברות שמחזורן עולה על 200 מיליון דולר, 44% מהמשיבים הם cfos בחברות שמחזורן הוא בין 40 מיליון דולר ל-200 מיליון דולר, 10% מהמשיבים הם cfos של חברות בצמיחה מהירה ו-4% מהמשיבים הם cfos אחרים.



פרופ' סטנלי פישר מונה לתפקיד נגיד בנק ישראל ב-1 במאי 2005. על פי חוק בנק ישראל, כהונתו תסתיים לאחר כ-5 שנים, קרי במאי 2010, אך ניתן למנותו לכהונה נוספת. לקראת סיום כהונתו הראשונה של פרופ' פישר, ולקראת הדיון הממשלתי והציבורי על זהות הנגיד בקדנציה הבאה, ביקש פורום cfo, המייצג כ-650 cfos בכירים מכלל המגזרים במשק, לבחון את עמדות מנהלי הכספים הבכירים אודות כהונתו של הנגיד.



בתשובה לשאלה "האם מדיניותו של פרופ' פישר תרמה ליכולתה של מדינת ישראל להתמודד עם המשבר הפיננסי העולמי?" השיבו 0 מה-cfosכי המדיניות "לא תרמה כלל", cfo אחד, 0.8% מסך המשיבים, ענה כי מדיניותו של פרופ' פישר "תרמה מעט", 31 מהנשאלים (26% מסך המשיבים) השיבו כי מדיניותו של פרופ' פישר "תרמה" ו-88 מהנשאלים (73% מסך המשיבים), השיבו כי מדיניותו של פרופ' פישר "תרמה רבות".



נתונים אלה מצטרפים לנתוני סקר גופי הממשל של פורום cfo שנערך בראשית 2010, ואשר בו קיבל בנק ישראל בראשות פרופ' סטנלי פישר את הציונים הגבוהים ביותר מכל גופי הממשלה בישראל בכל שלושת הקטגוריות שנמדדו: מדיניות מגובשת, ביצוע המדיניות ותרומת המדיניות למשק. בנק ישראל הינו הגוף הכלכלי היחידי שהשיג הערכות חיוביות, בפערים ניכרים ממשרד האוצר, משרד התמ"ת ויתר גופי הממשל שנבחנו בסקר.



בחינה רב-שנתית של סקר גופי הממשל של פורום cfo ממחישה גם כן את הצלחתו של פרופ' סטנלי פישר בתפקיד נגיד בנק ישראל: הערכת ה-cfos כלפי בנק ישראל עלתה כמעט בהתמדה מראשית כהונתו ב-2005 ועד 2009, בזמן שההערכה ליתר קובעי המדיניות הכלכלית מצויה בשנים אלה במגמת ירידה תלולה.



נגה קינן, יו"ר פורום cfo אמר כי "ממצאי הסקר מלמדים על תרומתו העצומה של פרופ' סטנלי פישר להצלחת כלכלת ישראל ועל מנהיגותו האישית והכלכלית יוצאת הדופן, במיוחד בתגובה למשבר הפיננסי העולמי. הסקר מעיד על כך שהמגזר העסקי בכללותו מאוחד בעמדתו, באופן חסר תקדים, ברצונו לראות את פישר בתפקיד נגיד בנק ישראל בכהונה שנייה. מקבלי ההחלטות חייבים להיות מודעים לעמדה חד משמעית זו, ופורום cfo מוביל מאבק ציבורי לקביעת כהונה שנייה עבור פרופ' פישר בהקדם האפשרי, באופן שתימנע אי-וודאות מיותרת במערכת הפיננסית בשבועות הקרובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully