וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שושו בגולדמן סאקס

23.2.2010 / 20:30

מנכ"ל גולדמן סאקס לויד בלנקפיין ביקר השבוע בישראל - וקיים פגישות עסקיות. בגולדמן סאקס לא פירטו עם מי נפגש בלנקפיין; "איננו נוהגים להתייחס לסדר יומו של המנכ"ל"

מנכ"ל בנק ההשקעות גולדמן סאקס לויד בלנקפיין, הגיע השבוע לביקור בזק בישראל. בלנקפיין קיים בישראל מספר פגישות עסקיות ועזב את המדינה היום. בגולדמן סאקס לא פירטו עם מי נפגש בלנקפיין. דובר גולדמן סאקס בישראל, רני רהב, מסר כי "איננו נוהגים להתייחס לסדר יומו של מנכ"ל החברה".

בלנקפיין משמש כמנכ"ל גולדמן סאקס מאז 2006. השנה הוא נבחר לתואר "המנכ"ל השערורייתי של 2009" על ידי המגזין "פורבס". בנוסף נבחר בלנקפיין לאיש השנה של העיתון "פייננשל טיימס", על רקע ביקורת ציבורית ותקשורתית נגד הבנק בעקבות הבונוסים הנדיבים שהעניק לעובדיו. דולר בעקבות המשבר הפיננסי, קיבל גולדמן סאקס סיוע ממשלתי בסך 10 מיליארד, סכום שהוחזר לממשל רק באחרונה.

בלנקפיין קיבל בונוס בסך 9 מיליון דולר במניות לשנת 2009, פחות מהצפוי וכמחצית מהבונוס שהוענק למנכ"ל ג'יי.פי מורגן צ'ייס, ג'יימי דימון. הבונוס של בלנקפיין, בן 55, מהווה חלקיק מבונוס שיא בסך 68.5 מיליון דולר שקיבל בשנת 2007, מה גם שהוא כולו במניות מוגבלות, שאותן יהיה רשאי למכור רק בעוד חמש שנים.

קודם לכן, העריכו מומחים כי הבונוס של בלנקפיין יהיה בטווח של 15-20 מיליון דולר, והעיתון הלונדוני "טיימס" אף דיווח כי הבונוס של בלנקפיין יעמוד על 100 מיליון דולרים. בשנה שעברה ויתר בלנקפיין על הבונוס על רקע המשבר הפיננסי.

גולדמן סאקס נחשף לביקורת מחודשת בשבועיים האחרונים, לאחר שהעיתון "ניו יורק טיימס", חשף כי סייע לממשלת יוון להסתיר את חובותיה המתנפחים כדי שתוכל לעמוד בתנאי הקבלה להצטרפות לגוש היורו באמצעות עסקות החלף סבוכות, שמהן הרוויח כ-300 מיליון דולר. הבנק הגיב אתמול לביקורת נגדו, כשהודיע כי לא עשה דבר לא ראוי וכי העסקות סייעו לצמצם את החוב הלאומי יוון ב-2.37 מיליארד יורו (3.2 מיליארד דולר).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully