וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברייטסורס אנרג'י קיבלה ממשרד האנרגיה האמריקני ערבויות בכ-1.4 מיליארד דולר

אבי בר-אלי

23.2.2010 / 21:42

ארנולד שוורצנגר: "קליפורניה היא הבחירה הטבעית לשמש כבסיס עבור פרויקט האנרגיה הסולארית הגדול בעולם"



חברת brightsource energy (לשעבר, לוז 2) הודיעה היום (שלישי) כי משרד האנרגיה האמריקני העניק לה התחייבות מותנית לערבויות בסך 1.37 מיליארד דולר עבור מימון פרויקט ייצור החשמל הסולארי של החברה ivanpah שבדרום-מזרח קליפורניה. הפרויקט מורכב משלוש תחנות כוח סולאריות שונות שיספקו 400 מגה-וואט, ויכפילו את כמות האנרגיה התרמו סולארית המופקת בארה"ב כיום. החשמל שיופק מתחנות הכוח הסולאריות יימכר תחת חוזים שונים עם pacific gas & electric ועם southern california edison, ביחס של שני שלישים ושליש בהתאמה.



הפרויקט עתיד להתחיל במחצית השנייה של 2010, לאחר קבלת אישורים ממועצת האנרגיה של קליפורניה ומנהלת הקרקעות של משרד הפנים בארה"ב. מתקן ייצור החשמל הסולארי של ivanpah יעשה שימוש בטכנולוגיית המגדל של ברייטסורס - מערכת lpt 550 - המשמשת כיום את המרכז לפיתוח אנרגיה סולארית בנגב.



מתן הערבויות התאפשר כחלק מתוכנית שנוסדה ע"י משרד האנרגיה האמריקני בשנת 2005 על מנת לתמוך בטכנולוגיות מתקדמות ומסחריות לאנרגיה מתחדשת. בהתאם לסעיף 1703 בתוכנית, משרד האנרגיה יספק התחייבות מותנית למתן ערבויות להלוואות שיינתנו על-ידי הבנק הפדראלי למימון של משרד האוצר האמריקני. קבלת הערבויות באופן סופי מותנית בעמידה בתנאים השונים אשר נקובים בהתחייבות המותנית.



"ההשקעה הנוכחית באנרגיה נקייה תסייע ביצירת עד 1,000 משרות בתחום הבנייה בקליפורניה", אמרה הסנטורית ברברה בוקסר. "בזמנים קשים כגון אלה, אנו זקוקים להשקעות מסוג זה על מנת ליצור משרות טובות בתחום האנרגיה הנקייה, להגדיל את העצמאות שלנו בתחום האנרגיה, להגן על ילדינו מפני זיהום סביבתי ולהבטיח עליונות אמריקנית בכלכלת האנרגיה הירוקה".



"כביתן של חלק משדות האנרגיה הסולארית המובילים בעולם וכמשק הירוק הגדול בארה"ב, קליפורניה היא הבחירה הטבעית לשמש כבסיס עבור פרויקט האנרגיה הסולארית הגדול בעולם" אמר מושל קליפורניה, ארנולד שוורצנגר. "מדיניות איכות הסביבה השאפתנית שלנו מעודדת שימוש באנרגיה נקייה ואמינה בקהילות והגדלת כמות מקומות עבודה ירוקים ברחבי המדינה. פרויקטים כמו זה יסייעו לנו לעמוד ביעדים ארוכי הטווח שקבענו בנושאי אנרגיה ואקלים, תוך יצירת מקומות עבודה והתקדמות אל עבר עתיד ירוק ונקי יותר".



"ההתחייבות של משרד האנרגיה למתן ערבויות מהווה חיזוק מדהים לאמון בטכנולוגיה שלנו, כמו גם ליכולתו של הצוות ב-brightsource לבצע, ולחלק שימלא פרויקט ivanpah בעמידה בצורכי האנרגיה המתחדשת של ארה"ב," אמר ג'ון וולארד, מנכ"ל brightsource energy. "אנו מתייחסים ביראת כבוד להזדמנות לסייע לבנות את כלכלת האנרגיה הירוקה של ארה"ב על ידי יצירת משרות טובות בקהילות המקומיות. אנו מצפים בכיליון עיניים לתחילת הבנייה בפרויקט ivanpah, להשפעה אמיתית ומשמעותית על שינויי האקלים, וליצירת מודל לפרויקטים אחרים בתחום האנרגיה, שייקחו אחריות על איכות הסביבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully