וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרינספן: המשבר הנוכחי - החמור אי פעם

סוכנויות הידיעות

23.2.2010 / 22:15

יו"ר הבנק הפדרלי לשעבר, אלן גרינספן, אמר כי ההתאוששות לא מאוזנת באופן קיצוני ומובילים אותה הצרכנים האמידים והחברות הגדולות

"המשבר הפיננסי הנוכחי הוא החמור ביותר אי פעם" - כך אמר היום (שלישי) יו"ר הבנק הפדרלי לשעבר אלן גרינספן, שהוסיף והזהיר כי ההתאוששות מהמשבר הכלכלי העולמי היא "חסרת איזון באופן קיצוני".

"כלכלת העולם עברה את מה שבקלות ניתן לקבוע כי היה המשבר הפיננסי הגלובלי החמור ביותר אי פעם", אמר בנאום שנשא בוושינגטון. גרינספן הוסיף כי למרות שמצב הכלכלה היה חמור ביותר בתקופת השפל הגדול, המשבר הפיננסי הנוכחי היה יכול לעשות נזקים חמורים יותר מאשר בתקופה ההיא.

גרינספן הוסיף כי התמ"ג האמריקאי עשוי להתאושש בתחילת השנה, למרות שמנועי צמיחה מסורתיים כמו התחלות בנייה ומכירות רכב עדיין נמצאים במצב קשה ואינם צפויים להתאושש בקרוב.כמו כן, אמר כי גם העסקים הקטנים עדיין לא מפגינים סינמי התאוששות, משום שהבנקים נאבקים בהפסדים מהלוואות נדל"ן מסחרי.

"את ההתאוששות הלא מאוזנת", אמר גרינספן, "מובילים הצרכנים האמידים והחברות הגדולות, שמרוויחים מההתאוששות בשוק המניות". "המערכת הפיננסית עוד לא הגיעה לנקודה שבה לבנקים הגדולים יש מספיק הון כדי להלוות באופן חופשי", הוסיף.

כמו כן, אמר יו"ר הבנק הפדרלי לשעבר כי הגירעון התקציבי עשוי לערער את התאוששות הכלכלה, בשעה שהקונגרס והממשל מתקשים להעלות מסים או לקצץ בהוצאות הממשלתיות. "בכל יום אני בודק את הריבית על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ול-30 שנה. זהו עקב אכילס", אמר גרינספן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully