וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן גידור החמרה נגד אג"ח ממשלתיות אירופיות - והרוויחה 320 מיליון דולר

סוכנויות הידיעות

23.2.2010 / 22:42

קרן של חברת קוריינטה אדווייזרס גרפה תשואה של 15% בינואר בעקבות משבר החוב ביוון



חברת קרנות הגידור קוריינטה אדווייזרס, שהניבה תשואה של 500% כשהימרה נגד שוק משכנתאות הסאבפריים בארה"ב, רשמה רווחה של 320 מיליון דולר כשהימרה נגד אג"ח ממשלתיות באירופה – כך דיווחה היום (שלישי) סוכנות הידיעות בלומברג, שציטטה משקיעים בחברה.



קרן של קוריינטה, שהוקמה בסוף 2007 על בסיס הערכה כי הכלכלות החלשות באירופה יתקשו לעמוד בפירעון חובותיהן, תשלם למשקיעיה 320 מיליון דולר בחודש הבא, לפי בלומברג. ההערכות כי ממשלות אירופה יתקשו להתמודד עם גירעונותיהן המתנפחים הובילה בשבועות האחרונים לזינוק בעלות חוזי הביטוח נגד חדלות פירעון (cds) של יוון, פורטוגל וספרד. הקרן, בסך 424 מיליון דולר, גרפה תשואה של 15% בינואר, לאחר זינוק של 92% ב-2008 וירידה של 19% ב-2009.



בשבועיים האחרונים התלוננו בכירים ביוון כי גורמים ספקולטיביים מתקיפים את המדינה, בניסיון להרוויח מקשייה הכלכליים. שרת הכלכלה היווניה, לוקה קטסלי, פנתה היום למשקיעים וביקשה "מרחב נשימה" לאחר שההתקפות הספקולטיביות נגד האג"ח הממשלתיות היווניות פגעו ביכולתה של יוון לגייס כספים כדי לממן את גירעונותיה.



ברוואן הווארד אסט מנג'מנט, חברת קרנות הגידור הגדולה באירופה, וחברת הקרנות מור קפיטל מנג'מנט כבר הודיעו למשקיעים לאחרונה כי הם אינן מהמרות נגד יוון, לאחר שפוליטיקאים באירופה הזהירו קרנות מפני ניסיונות לגרוף רווח מבעיותיהן של מדינות האזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully