וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוריגו תלווה 80 מיליון שקל לאינספייר לפירעון חובות וסיוע לחברות בנות

מאת מיכאל רוכוורגר

24.2.2010 / 6:41

בעקבות העסקה קפצה מניית אינספייר ב-10.5% ואג"ח ד' זינקה ב-15%



>> יממה אחרי שפרשה מהמירוץ על רכישת השליטה בחברת הנדל"ן אנגל משאבים, מבצעת קרן המנוף אוריגו בראשות גבי טרבלסי וגיא זוקין עסקה חדשה. חברת אינספייר השקעות שבשליטת אבי ורטהיים (אחיינו של מוזי ורטהיים, מבעלי השליטה בבנק מזרחי טפחות והחברה המרכזית למשקאות קלים) אישרה אתמול את הפרסום ב-themarker כי היא מנהלת מגעים עם קרנות המנוף.

החברה דיווחה כי חתמה על מזכר הבנות עם קרן אוריגו להעמדת ההלוואה שתשמש את אינספייר לפירעון תשלום ראשון של קרן בהיקף של 36 מיליון שקל למחזיקי אג"ח מסדרה ב'; הזרמה של 25 מיליון שקל לחברות הבנות רבינטקס תעשיות ותדיר גן באמצעות הנפקת זכויות המתוכננת בחברות האלו; וכן לצורך פירעון מוקדם של 10 מיליון שקל לבנק הפועלים, כך שהחוב לבנק יישאר בהיקף של 60 מיליון שקל.



במסגרת ההסכם בין הצדדים תעמיד אוריגו לאינספייר הלוואה של 80 מיליון שקל צמודת מדד, שתישא ריבית שנתית של 6.9%, בעלת מח"מ של 4.6 שנים שיתפרע בשלושה תשלומים. התשלום הראשון של 10 מיליון שקל יתבצע בסוף דצמבר 2012, תשלום שני של 10 מיליון שקל בסוף יוני 2014 והתשלום האחרון בסוף מארס 2015. בעקבות ההסכם זינקה אתמול מניית אינספייר ב-10.5% ואג"ח ב' זינקה ב-15.1% והתשואה לפדיון שלה ירדה ל-15%.



כן סוכם בין הצדדים כי במועד השלמת העסקה תקבל אוריגו מאינספייר עמלה חד-פעמית בשיעור של 1% מהיקף ההלוואה (בתוספת מע"מ), כלומר 800 אלף שקל, לשם הקמת ההלוואה וכיסוי הוצאות. אוריגו גם תהיה זכאית לדמי ניהול שנתיים צמודי מדד בשיעור של 0.9% (בתוספת מע"מ) מיתרת הקרן הבלתי מסולקת.



בנוסף, סוכם כי אוריגו תקבל 15.2 מיליון אופציות, הניתנות למימוש עד לפירעון מלוא ההלוואה, למניות אינספייר לפי מחיר מימוש של 1.5 שקלים למניה. האופציות מצויות כיום מחוץ לכסף, שכן מניית אינספייר נסחרת לפי מחיר של שקל.



סוכם עוד כי מספר האופציות יגדל אם מחיר המניה בפועל של אינספייר בעת המימוש יהיה 4.5 שקלים או פחות. כך, אם מחיר המניה יהיה 3.5 שקלים, מספר האופציות יגדל ל-25.2 מיליון. אם מחיר המניה יהיה 3.5-4.5 שקלים, מספר האופציות יגדל ל-20.2 מיליון.



נכון להיום חייבת אינספייר כ-100 מיליון שקל למחזיקי אג"ח מסדרה ב'. בעקבות התמורה שתתקבל מאוריגו, מתכוונת אינספייר לכנס בעוד כמה שבועות אסיפת מחזיקי האג"ח ב', שבה יוצע להם לשנות את לוח הסילוקין של החוב, כך שהתשלום הראשון של 36 מיליון שקל, שהיה אמור להתבצע בסוף דצמבר 2010, יוקדם למארס. שני התשלומים הנוספים יאוחדו לתשלום אחד שייפרע בנובמבר 2012.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully