וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת השרים לחקיקה דחתה את ההצעות לביטול עמלות הבנקים

מאת צבי זרחיה וטל לוי

24.2.2010 / 6:41

מגיש אחת ההצעות, ח"כ דני דנון: "השרים נכנעו למכבש הלחצים שהפעילו מנהלי הבנקים, וזה נעשה על חשבון כספי הציבור"



>> ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה אתמול פה אחד שתי הצעות חוק לביטול עמלות העו"ש בבנקים, בעקבות התנגדותם התקיפה של נגיד בנק ישראל פרופ' סטנלי פישר והמפקח על הבנקים רוני חזקיהו.

"לצערי השרים נכנעו למכבש הלחצים שהפעילו מנהלי הבנקים והחליטו להמשיך ולהגדיל את חשבון הבנק הפרטי של המנכ"לים על חשבון כספי הציבור", אמר ח"כ דני דנון (הליכוד), שעמד בראש קבוצת ח"כים שהגישה את אחת ההצעות. ההצבעה על החוק במליאה תידחה, לאחר שדנון פנה למשרד האוצר כי יסביר את התנגדותו לחוק. הצעת החוק השנייה הוגשה על ידי קבוצת ח"כים בראשות ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו).



לפי ההצעות יבוטלו 13 עמלות שגובים הבנקים כיום, בהן עמלת מזומן, משיכת מזומן, הפקה ומסירה של תדפיס לבקשת לקוח, העברה או הפקדה לחשבון אחר, פידיון צ'ק לרבות משיכת צ'ק עצמי, הפקדת צ'ק לרבות בתיבת שירות, תשלום שובר, פריטת מזומן, זיכוי חשבון באמצעות מסלקה, חיוב בכרטיס אשראי, שאילתת מידע בכל נושא, משיכת צ'ק, חיוב על פי הרשאה לחיוב חשבון או הוראת קבע.



חזקיהו פנה באחרונה אל השרים בוועדה בבקשה כי לא יתמכו בהצעות. בעקבות דחיית ההצעות ביקשו דנון וקירשנבאום מהנהלת הקואליציה לאפשר לח"כים חופש הצבעה כשהצעת החוק תעלה להצבעה בקריאה הטרומית, אך נענו בשלילה. מנגד, ח"כ כרמל שאמה (ליכוד), שהיה חתום על הצעת החוק שהגיש דנון וביקש שלשום לדחות את ההצבעה אמר: "ההתעקשות על העלאת ההצעה לוועדת השרים לא היתה מושכלת. התוצאה גרמה נזק לתהליך החקיקה ולרעיון עצמו. כדי למצות את הליכי החקיקה אני מתכוון להיפגש עם חזקיהו ולנסות ולגבש הסכמות עם בנק ישראל".



איגוד הבנקים מסר: "החלטת ועדת השרים לחקיקה לדחות את הצעת החוק לביטול עמלות העו"ש, מעידה על כך שההיגיון גבר על קמפיין הזוי של המועצה לצרכנות, שעשה שירות רע לצרכנים תוך בזבוז כספי ציבור. הצרכן הישראלי נהנה משירותים בנקאיים טובים בעלות נמוכה (כ-18 שקל בחודש, לפי נתוני בנק ישראל) בהשוואה לממוצע העולמי, והתערבות באמצעות חקיקה בתחום זה היתה מלכתחילה מיותרת".



מנכ"ל המועצה לצרכנות אהוד פלג אמר: "חברי ועדת השרים אכזבו היום את הצרכנים. ההפחדות של המפקח עשו את פעולתם. לא הופתענו, נערכנו לכך מראש ואין לנו כוונה לוותר. הזירה האמיתית של העם היא הכנסת ואנו בטוחים ששם התמונה תהיה שונה לחלוטין".



יו"ר בנק מזרחי טפחות, יעקב פרי, גילה אתמול קורת רוח מהחלטתה של ועדת השרים. פרי אמר כי "אנו נתקלים לאחרונה בחקיקה פופוליסטית ומזיקה שכל מטרתה היא לזכות בכותרות בעיתון. לשמחתי הרבה ישנם מספר לא מבוטל של חברי כנסת המגלים אחריות ציבורית לנושא, אך עדיין ישנו ליבוי של העוינות כנגד הבנקים. תיאור הבנקים כפרה חולבת הוא מזיק ומיותר ולראייה אמון הציבור במערכת הבנקאית כמוסד איתן, שהוכיח את עצמו בתקופת המשבר, על אף ועדת בכר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully